Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 6 september 2009

Av Eva - 6 september 2009 22:02

Igår åkte gamla tjejgänget med familjer till Rullsands camping och hade kräftskiva. Några hade husvagn och husbil och några sov i stugor. Vi hyrde stuga och jag säger bara en sak, jag har sovit bättre. Stugan var jätte liten, smutsig och iskall.

Vi samlades för lite prat och dryck, sedan bar det iväg ner till stranden. Barnen badade och vi andra satt på stranden och pratade.

Sen gick vi upp och började att göra mat, jag hade gjort paj. Sen högg vi in på kräftorna, men dom smakade diskmedel....helt allvarligt, det var inte min täppta näsa som förvrängde smaken, utan dom som smakade sa det också. Ja, ja dom gick ner med lite vin.

Sen satt vi och pratade till långt in på natten. Sambon och jag körde vårt lilla "korttrolleri" och som vanligt så fattade ingen hur vi gjorde. Jag vet i varje fall en person som blev helt knäckt av det....hihihi!!

Det var kallt och fuktigt att sitta utomhus och eftersom vi var vid Dalälven så fanns det ca 589.909 mygg och knott per kvadratmeter.

Som tur är så reagerade jag inte så mycket på dom och myggen var inte sådan där som ger gigantiska utslag som vi har vid stugan.

Sambon och jag gav upp vid 1.30 för då frös jag så jag trodde jag skulle frysa ihjäl. Fötterna var som isbitar och inte blev det bättre av att det var ungefär samma gradantal i stugan som ute. Fy tusan vad kallt det var att krypa ner i den stenhårda sängen. Då hade jag önskat att jag hade haft en flanellpyjamas, eller ännu bättre, en skoteroverall eller dylikt ;-).

Jag fick ta min jacka och sambons tröja och lägga över mitt täcke. Där låg jag och hackade tänder i en evighet innan jag somnade.

På vissa ställen i stugan kunde man se ut genom stockarna.....självdrag tror jag det kallas :).

Det satt en grej på väggen som tydligen kallades element, men den var bara fisjummen.

När jag vaknade på morgonen och flyttade på några kassar på golvet så hittade jag en värmefläkt.......suck! Tydligen hade dom andra hittat dessa fläktar och haft det jätte varmt och skönt på natten. Men tur i oturen så fungerade våran inte när vi väl provade den så det hade inte spelat någon roll.

Idag är jag stel i hela kroppen. Gårdagens och nattens kyla var inte så bra för min förkylning, men kul hade vi :). Som vanligt så blev det lite tjaffs, men det blir lätt så när någon står upp för vad man tycker och känner och inte vänder kappan efter vinden.


Nej ni vänner, nu ska jag krypa ner i min varma och mjuka säng för nu känner jag att min ledbrutna kropp håller på och ger upp.

Natti natti!



Stranden vid Rullsand.



Gofisan Tuva


 

Strandmys

Söta lilla Tuva på upptäcksfärd.



Ovido - Quiz & Flashcards