Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Eva - 22 september 2009 20:48

Jag börjar att misstänka att Martin håller på och blir sjuk. Skulle vara typiskt eftersom vi ska åka till Jennie och Edvin i morgon. Michelle har ju varit dålig med hosta, ont i halsen och feber, men Martin verkar inte ha ont någonstans utan det är bara feber. Tempen pendlar mellan 38-39 grader hela tiden.

Jag fick i honom en tallrik gröt vid 16 tiden och sen åt han lite av min pizza. Jag orkade inte göra någon mat idag så det blev hämtmat. Lite senare fick jag i honom 3 små yoghurtar. Alltid något!

Jag håller fortfarande en tumme på att det är en biverkning av sprutan, men har han feber i morgon också så misstänker jag att det är något annat.

Han sover nu, men jag har redan fått varit in en gång eftersom han vaknade och grät. Det blir nog ingen rolig natt.


Tjingeling

Av Eva - 22 september 2009 12:11

Martin mår inte bra. Han vägrar att äta och har inte ätit sedan kl 4 i morse. Då fick han i sig en tallrik gröt. Jag har provat gröt, välling, mat och nyponsoppa, men ingenting duger. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att jag skulle kontakta vårdcentralen om han har feber i 3 dgr. Sen var det viktigt med vätska, typ nyponsoppa eller liknande, men när man inte ens får i honom det!! Jag får be Johan handla lite allt möjligt idag. Ska nog prova med yoghurt eller liknande. Något måste han ju ha i magen. Jag hoppas verkligen det inte är en ny förkylning utan bara en biverkning av sprutan igår *håller en tumme*.


Tjingeling

Av Eva - 22 september 2009 07:26

Lille Martin vaknade vid 4 i morse och grät. Jag tog upp honom i sängen och då kände jag att han var jätte varm. Jag gick upp och tog en temp och den låg på 39,1. Han fick en alvedon och en tallrik gröt och sen vankade jag fram och tillbaka med honom för att försöka få honom att somna igen. Johan fick ta över en stund eftersom min rygg inte klarar av allt bärande längre. Han somnade nog runt kl 5 igen och sov fram till kl 7. Skönt. Hans morgontemp låg på 37,8 så jag får verkligen hålla koll på honom idag. Han har aldrig reagerat på vaccinationen förr så jag trodde inte han skulle göra det denna gång heller. Ska kika på internet vad det står om biverkningar.


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards