Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Shopping och lite annat

Av Eva - 28 april 2009 15:14

Jag tog med mig Martin till Gränby centrum idag. Meningen var att jag skulle in på Apoteket och Kicks, men fortsatte sen vidare till andra butiker.

Jag var in på alla skoaffärer och provade skor, men insåg att det är mina Eccosandaler som gäller i sommar också. Det är så tråkigt att aldrig kunna sätta på sig något fint på fötterna :(.

Jag får väl piffa upp och köpa typ ett par röda nya Eccosandaler i år så har jag alla färger på just denna sko.

Martin fick två t-shirtar från Polarn & Pyret och jag var in på Veromoda och fick hjälp till att välja ut ett par korta linnebyxor och ett linne. Tjejen som jobbade där var jätte trevlig. Hon tog fram några plagg som hon tyckte jag skulle prova, det var en jätte söt klänning och en tunika. Tyvärr såg det ut som någon hade klätt på mig en säck och knutit ett band runt *ledsen*.

Hon var jätte gullig och sa att jag skulle komma tillbaka utan lillpyre så skulle hon hjälpa mig igen :). Att bli bemött så blir man glad av. Martin är en typisk kille som inte alls gillar att mamma går i affärer och tittar på kläder. Det har han nog från sin far ;).

Jag ska snart iväg igen och denna gången till systembolaget. Jag ville inte gärna gå in där med barnvagn och lilla Martin. Känns lite dumt. "Vad ska folk tro"???? :)

Svärföräldrarna kommer över och hälsar på ikväll. Dom ska vara barnvakt åt Martin en stund i morgon och då ville dom träffa honom lite före så att det inte blir en chock för honom när jag lämnar honom.

Jag måste till jobbet och hjälpa till med en grej som bara jag kan. Det var ingen idé att försöka lära ut denna grej för det är en riktig speciallösning som jag knappt själv förstår mig på *ler*.

Nu vankas det mat snart. Johan kommer hem med korv, pommes och räksallad *vrålhungrig*. Jag får väl ta en extra promenad för att kompensera fettintaget :S.


Tjingeling



Tjingeling




 
 
Kvasthilda

Kvasthilda

28 april 2009 22:11

Känner igen det där! Har inte Ecco, men andra väl ingådda skor. Man tittar runt i skoaffärerna och ÖNSKAR att man kunde ha nåt av det. När maken o jag träffades för hundra år sen gick man ledigt i högklackade pumps. Även med stor o gravid mage funkade det med high heels.

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

28 april 2009 22:18

Oj, gravid och högklackat :). Det var inte dålig må jag säga. Jag har aldrig kunnat gå i sådana skor och jag är så avundsjuk på alla som kan. Jag har kommit på att mina fötter är skapta i en "måndagsexemplarsform". Vilket fint ord jag fick till...hehehe!

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards