Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under april 2009

Av Eva - 15 april 2009 15:42

På begäran lägger jag upp några bilder på mina alster :). Som sagt, jag var pärlberoende ett tag och all min fritid gick åt till denna hobby. Jag har inte gjort ett smycke sedan oktober 2007 och jag har heller inte tid till denna hobby längre sen Martin kom till jorden :).


Olika knythalsband.

Min favorit när det gäller knythalsband.

 Flera olika halsband med togglelås.

Ett av favoriterna.


Armband.

Av Eva - 15 april 2009 14:31

Vad är det med bloggen idag? Det är så otroligt segt.


Idag har jag läst klart Sagan om Isfolket. Känns lite vemodigt måste jag säga. Dom har ju hängt med mig i 7 månader så det kommer att kännas tomt nu.

Nu måste jag börja på en annan bok, men vet inte riktigt vad.


Av Eva - 15 april 2009 13:46

Nu är det gjort. Jag har varit och köpt en Baby Jogger Mini City idag :). Vilken otrolig skillnad på att köra denna mot den andra klumpen vi har. Jag var in på Coop och handlade och det var jätte smidigt att ta sig fram och Martin verkar gilla att sitta framåt och titta.

Den gamla vagnen kommer vi ändå ha kvar eftersom den är bra när man går långpromenader och när man ska gå till affären och handla.



Av Eva - 14 april 2009 22:17

Den här dagen har bara sprungit iväg, har inte ens haft tid till att sitta vid datorn. Jag får svara på kommentarer i morgon, det är dubbla avsnitt av Desperate Housewifes just nu och efter det är jag säkert för trött.

Jag har hållt på med mina pärlor idag och det har blivit ett paket som väger 8,3 kg. Snacka om grejer :). Emaballaget väger ju lite också så det är inte 8,3 kg pärlor :).

Få se om jag får ut det på Tradera som närmasta dagarna.


Tjingeling, kanske syns igen lite senare om jag orkar.

Av Eva - 14 april 2009 12:58

Puh...! Jag har rensat och sorterat bland mina pärlor och nu har jag ont i bakdelen och i baksidan av benen. Jag har suttit i sk skräddarställning i 1½ timme på golvet och det känns ska jag säga. AJ, aj, aj!

Självklart skulle mina ÄLSKADE katter Ozzy och Alice vara med och trassla hela tiden *suck*! Jag fick stänga in dom i ett annat rum till slut.

Nu ska jag bara packa upp allt på bordet och ta kort, men det får bli ikväll för nu orkar jag inte hålla på längre. Det är helt otroligt vad med pärlor och material man har samlat på sig under åren och det ska bli skönt att bli av med det för det tar bara en massa plats och plats är något vi inte har gott om i vår lilla 4:a på 74 kvadrat.


Tjingeling

Av Eva - 14 april 2009 10:17

Jag har bestämt mig, jag ska sälja alla min pärlor och annat som hör till smyckestillverkning på Tradera. Mitt intresse för smyckestillverkning har svalnat och jag har inte gjort ett smycke på 1½ år så då kan jag lika gärna sälja allt.

Jag ska försöka gå igenom allt idag och skriva upp vad som finns, ta bilder och lägga ut på Tradera. Det lär ta en stund ;).


Av Eva - 14 april 2009 07:50

I helgen såg jag att det fanns färska rabarber på affären :). Hoppas dom får in mera tills på torsdag eftersom jag då har tänkt att göra rabarberpaj. Åh så gott, jag längtar. Det är min tur att ha "syjunta" och då måste man ju bjuda på något gott. Annars brukar jag köpa den där man kan köpa färdig där rabarber ligger i en påse och smulpajen i en påse, men jag brukar bara använda rabarbern och sen göra en egen med havregryn. Det är godare.



Av Eva - 13 april 2009 20:31

Jag har precis suttit på balkongen och lyssnat till Koltrastens drill. Det är som musik i öronen efter att ha lyssnat på dom förbannade kajorna hela vintern. I natt vid 3 var det en hel orkester av Koltrastar som drillade och jag kan säga att jag hellre väcks av det än skränet av flera hundra kajor. I och för sig så var det inte dom jag vaknade av, det var Martin som var täppt i näsan, men jag hörde dom i halvdvala.


Jag tog en promenad med Martin på kvällen och orspråket "Det som göms i snö kommer fram vid tö" stämmer verkligen. Det är någon i området som slänger sina hundbajspåsar lite överallt. Ja inte tomma utan med innehåll. Varför anstränga sig med att ta upp bajset om man ändå inte orkar lägga det i en soptunna??? Det är i och för sig bättre att det ligger i en påse, då kliver jag inte i det som jag annars alltid brukar göra men mot miljön är det inte så bra. Sen låg det hästskit överallt, men jag förstår om man kanske inte har med sig en sopsäck av storlek large med sig när man är ute och rider :). Det är kul med djur och jag gillar alla, eller nej förresten, getingar, spindlar och fästingar kan man gärna utrota. Skulle inte sakna dom en sekund.  Jag skulle lätt vinna VM i 100 meter om jag hade en geting efter mig :).


Nej sov gott nu för det tänker jag försöka göra.




Ovido - Quiz & Flashcards