Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Dammning

Av Eva - 14 maj 2009 12:49

Jag var tvungen att ta en paus i dammandet och sitter just nu och försöker avnjuta en kopp kaffe. 

Jag började damma i tonårsdotterns rum och fy tusan vad med damm det fanns. Längst upp på hennes hylla såg det ut som någon hade lagt ut en heltäckningsmatta, usch! Men nu är det i varje fall dammat och fint och jag ska tvinga henne att damma oftare för det där vill jag inte vara med om igen. Största problemet här hemma är allt katthår från mina heliga birmor, det är inte som med andra katter, att man kan gå och rolla av där dom legat. Nej då, dessa far runt som två vilddjur och håret flyger runt och landar precis överallt. Jag börjar bli riktigt less på det och jag måste varna för att skaffa långhåriga katter, ni kommer alltid få ha med er en roller vart ni än går. På jobbet, i bilen, i handväskan, så ser det ut för mig.

Svarta kläder är bara att glömma för då syns allt extra mycket.

Jag tycker synd om lilla Martin när han en gång ska börja krypa här hemma för det spelar ingen roll hur ofta vi dammsuger, det finns i varje fall på golvet.

Nej, nu ska jag sluta klaga och dricka mitt kaffe :). Sen ska jag fortsätta damma. Om inte lilla Martin har ledsnat på att se mamma med dammtrasan vill säga. Han tycker det är jätte trist.


Tjingeling

 
 
Sanna

Sanna

14 maj 2009 18:20

Jag sätter på borsten på dammsugarslangen coh kör hej vilt på bord och bokhyllor när det blir som värst. Då slippet jag hosta och nysa också. Våttorka gör jag bara när någon lämnat fingeravtryck.
Kramisar till dig puss på till Martin bus...hihi

http://sancha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards