Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 30 april 2009

Av Eva - 30 april 2009 10:53

Jag satt mig på balkongen en stund och till och med här i utkanten av Uppsala så hörde jag stojjet från Uppsalas fulla ungdomar.

Hörde "Helan går...." så det är väl fest någonstans.

( Ops....fick ta ett lite break och torka kattspyor, usch, Alice fick upp en hårboll och inte nog med det så lade hon svansen i det så nu fick jag torka den också. Hoppas hon tvättar den ordenligt. )

Jag har aldrig förstått mig på sista april här i Uppsala. Kanske är det för att jag är uppvuxen på landet :). Jag har varit ner på forsränningen en gång i mitt liv och då jag var 18 år och jag såg ingenting eftersom det var massor av folk i vägen.

Dom senaste 10 åren har jag flytt ut på landet denna dag. I skogen är det tyst, lugnt och skönt. Där kan man ta ett glas vin och bara njuta.

Börjar jag bli gammal eller??? ;).

Oj, nu vaknade lillpyre.


Tjingeling

Av Eva - 30 april 2009 07:52

Det blir lite glest med inlägg här i helgen. Har ingen tillgång till internet i stugan, har ju knappt täckning på mobilen där uppe i skogen, men ska försöka ge mig på att smsblogga :). Vi får väl se om tekniken fungerar.

Ni får ha en riktig trevlig Valborg och skön helg!

Själv ska jag vara ute i solen, grilla, dricka lite vin och bara ha det allmänt skönt och trevligt. Ska försöka förbättra min solbränna, eller rättare sagt det rosa färgen men lite bruna fräknar.

Kram


Av Eva - 30 april 2009 06:55

Vilket underbart väder :). Nu blev jag glad. Igår var det så grått och kallt ute, men nu skiner solen igen. Perfekt när vi ska till stugan och jag hoppas det håller i sig hela helgen.

Jag undrar om jag ska gå ut i skogen och skrika ett vårskrik, precis som Ronja Rövardotter gjorde ;).


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards