Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Eva - 12 februari 2009 23:14

Varför kör bilar upp i arslet och ligger sedan kvar fast det kommer en lång raksträcka? Varför inte då köra om? Vad är tanken med att ligga så nära att man inte ens ser ljuslyktorna i backspegeln? Jag blir så förbannad för springer det upp ett djur på vägen så kan man inte bromsa för då har man bilen bakom som ett frimärke i arslet. Fick dom körkortet i ett flingpaket eller? Man börjar undra. Nu är inte jag världens bästa bilförare heller för ingen är ju perfekt, men inte ligger jag och nosar någon i rumpan i varje fall.

Ikväll har inte mindre än tre bilar legat så nära. Den första svängde tack gode gud av så småningom, den andra körde faktiskt om och den tredje låg kvar hela vägen. Suck!

När jag har sådana efter mig så brukar jag köra väldigt lagligt, verkligen bromsa in innan 50 skylten osv...enbart för att retas för att jag är förbannad.

Så där ja, nu fick man vräka ur sig lite igen. Det behövs ibland :)


Kram och godnatt på er

Av Eva - 12 februari 2009 15:44

Vilket skithumör Martin har varit på idag. Snacka om att vakna på fel sida.

Jag vet inte om det är tanden som spökar. Han ska klänga på mig hela tiden och gråter så fort jag lägger ner honom. Min rygg är helt slut, har så ont så jag skulle vilja gråta.

Vi tog en promenad till affären idag och sjutton så kallt det var. Tur att mössan låg i skötväskan för den åkte på efter halva biten. Burr!!!

Nu väntar jag på att raringen ska komma hem så att vi kan börja med maten. Jag ska på "syjunta" ikväll hos faster Inger och Martin får inte följa med. Han får vara hemma med pappa och det ska bli skönt att vila ryggen ett tag. Michelle ska kanske följa med, vi får se vad hon är på för humör när hon kommer hem. Där är det tonårshormonerna som svallar för fullt.

Att ha en tonåring och en bebis samtidigt är inget jag rekommenderar ;).

Vi ska göra en jätte god pastasås nu.

Det man behöver är:


Gul lök

Vitlök

Skinka

Champinjoner

Matlagninsgrädde

Creme Fraich

Oregano, vitpepper och salt


Bryn lök, ha i skinka och champinjoner. Blanda i Creme Fraich och sedan grädden. Ha i vitlöken. Krydda...enkelt och det är super gott.

Servera med valfri pasta.


Ska börja hacka löken nu.





Av Eva - 12 februari 2009 08:46

Av Eva - 12 februari 2009 08:19

Godmorgon!

Jag skulle försöka läsa med pannlampan igår kväll, men den lyste jätte starkt så jag fick lägga ner lampan på täcket med lampan neråt. Då såg jag jätte bra och det blev inte för  ljust i rummet så att Martin skulle vakna. Lampan ramlade vid ett tillfälle och då råkade jag titta rakt in i ljuset, det var nog inte så bra för det gjorde riktigt ont i ögonen. Så ett tips, titta aldrig in i en pannlampa, sånt där blått sken.


Ovido - Quiz & Flashcards