Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 16 december 2008

Av Eva - 16 december 2008 12:59

Jag har bestämt mig.... Jag kommer aldrig mer att skicka vidare ett kedjebrev via sms eller mail. Finns det något mer irriterande än att få dessa. Snacka om att spela på sitt samvete.

När jag var liten fick man dom handskrivna via post och där satt man och skrev av dessa brev i ett antal exemplar ( hade varken dator eller kopiator på den tiden ) och sen skickade man iväg allt från suddigum till strumpor.

Fick man någonsin något tillbaka. Nix!!! Ändå var man ju tvungen att skicka dom vidare för annars bröt man hela kedjan och allt var förstört. Jag fick ångest när dessa brev damp ner i brevlådan.

Tyvärr så är det mycket enklare att skicka dessa idag i den elektroniska världen. Man trycker ju bara på "sänd vidare" och vips så han man skickat till alla sina vänner. Inte nog med det, man får ju alltid flera av samma eftersom man umgås i samma vänkrets.

Nej, nu får det vara slut på detta.

Jag brukar inte skicka vidare kedjebrev så ofta eftersom jag vet hur irriterande det är att få dessa, men nu är det helt slut på det.

Det som är värst är ju att man får tex "10 års olycka", "blir aldrig lycklig", "hittar aldrig kärleken" osv om man inte skickar dom vidare och det gör att många känner sig tvungna att göra det och inte nog med det, man ska skicka det tillbaka till den "vän" som har skickat det till dig för annars förstår "vännen" att du inte tycker om henne/honom. Jösses, det finns andra sätt att visa sin kärlek till sina vänner och vet inte vännen att du redan tycker om henne/honom så är något fel.

Vem är det som sitter och hittar på dessa brev?? Någon med alldeles för mycket tid över verkar det som. Dessa personer borde skaffa sig ett liv.

Jag skriver heller aldrig på "diverse listor" som ska skrivas på och skickas vidare. Tvivlar på att dessa är sanna. Ofta står det att någon politiker ska få mailen varje gång det sänds vidare, men det är ju bara "mailbombning" det handlar om.

Jag tar gärna mot mail med gulliga och rolig bilder eller annat skoj. Sånt tycker jag man kan skicka vidare eftersom dom oftast har en uppmuntrande effekt.....inget som ger dig dåligt samvete.


Så där ja, nu fick man skriva av sig lite idag oxå.

Annars är allt bara bra, eller så bra som det kan bli under omständigheterna. Kan fortfarande inte förklara "tråkigheterna" eftersom ingen får säga vad som händer ännu. Förhoppningsvis finns det något positivt i det oxå.

Kram på er alla




Ovido - Quiz & Flashcards