Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Bilgrannen slår upp sin dörr på min bil

Av Eva - 27 april 2009 15:07

Jag upptäckte att någon har slagit upp sin bildörr på min bil på 3 ställen på ena sidan. Vit färg och misstänker nu att det är bilgrannen eftersom dom har vit bil. Hur gör man? Ska man konfrontera honom? Jag har ju inga bevis på att det är han, men jag måste i varje fall fråga. Dom har en vit stor Previa och på sidan har han en dörr som man skjuter upp, men öppnar dom framdörren, ja då hamnar den precis där märkena är....hm!

Jag blir så sur när folk gör så där och inte säger till. Min bildörr på den gamla bilen råkade blåsa upp på en annan bil på parkeringen på jobbet, men jag var i varje fall ärlig och sa till ägaren. Det är vett och etikett att göra så.

Nu fasar jag över att ta detta med bilgrannen. Till råga på allt är han körlärare och då borde man veta hur man ska sköta sig...eller?

Min förra bil hade också en massa vita uppslag på samma sida, men den bilen var äldre och inte lika fin som den jag har nu.

Nej, jag måste helt enkelt konfrontera dom och säga att om det händer en gång till så måste jag göra en skadeanmälan till försäkringsbolaget.

Då kanske dom skärper sig!


 
 
Ingela

Ingela

27 april 2009 18:08

Oj så irriterande sånt där är. Tycker det är ganska respektlöst...

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

27 april 2009 18:58

Svårt det där utan bevis men man kan ju alltid påtala det utan att anklaga.

Tycker det är dålig stil som granne dessutom och låter lite som där jag bor...hihi

Kram

http://sancha

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

27 april 2009 19:21

Inget kul att behöva madrassera in sin bil när man parkerar ju! Ryt ifrån!

http://mofs.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

27 april 2009 22:32

Ja visst är det respektlöst Ingela. Själv skulle jag skämmas ihjäl om jag inte sa till.

Jag ska fråga grannen Sanna, utan att försöka anklaga. Vet att han är med i en känd "sekt" här i Uppsala och dom verkar inte bry sig om materiella ting ;).

Nej Mofs, madressera in bilen är ingen hit må jag säga. Visar det sig att det är bilgrannen så lovar jag att ryta ifrån *morr*,

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

28 april 2009 22:17

Min gubbe hade blivit totalrabiat. När vi far o handlar exempelvis, parkerar han lååångt från alla halvskumma bilar, bilar med barnstolar eller andra tydliga tecken på barnfamilj (sett ungar kasta upp dörrarna mot grannbilar med, oftast mamma på andra sidan försökande få in ett mindre syskon, eller matkassar). Han parkerar gärna mellan två flådiga bilar för då vet han att folk omkring är rädd om grejerna.... Att jag sen får gå en kilometer när jag handlat... ja, det är en annan historia :-)
Har man en gammal skruttig bil själv är det väl inte heeela världen, men om man är rädd om grejerna önskar man ju att alla andra också är det. Respekt...
Hoppas det löser sig!

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

28 april 2009 22:27

Kvasthilda, det hjälper inte att ställa sig mellan två flådiga bilar för det kan vara leasingbilar och dom som kör dom bryr sig inte alls. Företaget betalar ju ändå *jag vet*. Det är jätte tråkigt när det händer och själv har jag ju bilbarnstol och allt, men är jätte försiktig när jag ska ta ur lillpyre. Det kallas respekt. Sånt som en del inte vet vad det är tyvärr.
Usch, jag fasar över att ta det med bilgrannen, men något måste göras. Forsätter det så här kommer min bil se ut som en zebra snart. Svart med vita ränder :(.

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards