Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 3 september 2009

Feber

Av Eva - 3 september 2009 11:11

Det är fortfarande krassligt här hemma, men som tur är så är jag inte sängliggandes. Det hade blivit svårt att ha Martin själv hemma då, men i sånt fall hade sambon fått vara hemma för vård av barn. Det måste ju fungera även fast jag är mammaledig....eller??

Jag får aldrig feber, helt otroligt, men så är det. Min pappa var likadan. Istället får man dras med förkylningarna länge. Feber är ju ett sätt för kroppen att slå ut bakterier och virus, men min "termostat" har inte fungerat sedan jag var liten.

Jag fick inte ens feber när jag hade influensan förra året. Tempen var i och för sig upp i 37,5 då och det är mycket för mig som annars ligger på 36,3.

Men sjuk var jag ändå, fy tusan vad ont jag hade i kroppen den gången. Det kändes som alla leder skulle sprängas i tusen bitar och jag kunde knappt röra mig. I samma veva började jag kräkas. Jag var i början av graviditeten och jag trodde jag skulle kräkas upp alla invälvor.

Jag kunde inte äta på över en vecka och när jag kom tillbaka till jobbet så såg jag ut som ett lik. Jag var tvungen att berätta om min graviditet för dom närmsta arbetskollegorna eftersom jag mådde jätte illa och fick springa på toaletten och kräkas hela tiden. Tack gode gud för åksjuketabletterna jag köpte på Apoteket. Dom hjälpte. Jag mådde illa i stort sett hela graviditeten. Därför förstod jag att det var en pojke denna gång för jag mådde bara illa dom 3 första månaderna när jag väntade Michelle. Jag gick också upp mycket mer när jag väntade henne.

Åter till fenomenet "feber". Min temp kan istället gå åt andra hållet, den sjunker. Jag pratade med en läkare om det en gång och han sa att somliga får så, men att man ska vara aktsam för den får inte sjunka under 35 grader för det är jätte farligt. Min temp har som lägst varit 35,3 och då höll jag på att frysa ihjäl.

Det jobbiga är när man är riktigt dålig och ringer jobbet och ska sjukskriva sig, då frågar dom alltid om man har feber......precis som man inte får vara hemma om man inte har "feber". Jag är inte den som är hemma i onödan, snarare tvärtom, man kämpar sig dit fast man mår skit, så sjukskriver jag mig, ja då är jag sjuk och sängliggandes...feber eller inte!!

Sen måste man ju även tänka på sina kollegor som man kan smitta. Det värsta är väl när en kollega tar med sig sitt sjuka barn till jobbet....men hallå, vad tänker man med då? Okej, om det är öroniflammation eller något som inte smittar, men att komma med en snorig och hostig unge till jobbet, det är respektlöst.


Så där ja, nu fick jag ur mig lite tankar och funderingar så här i förkylningstider.


Tjingeling

 
 
Sanna

Sanna

3 september 2009 14:37

Hallojsan på er och här verkar det vara dystert må jag säga. Kanske Martin hade en släng av en förkylning då när nu du också verkar ha drabbats.
Ja stoppa in varsin ob i noshålorna så slpper du snyta dig...hehe!

Vad skoj med en gåvagn och det hade mina barn också när de var små och tyckte det var roligt att springa runt med. Jag tror det kan vara nyttigt också och de lär sig ju att gå lite snabbare då med.

Ingen svamp? Vad sjutton hela hösten är ju kvar med svampplockning så du behöver inte vara orolig att du inte ska hinna. Är det inte nu som trattisarna börjar poppar upp också har jag för mig.

Näe nu måste jag ila och ville bara kika in då det gått ett tag igen sedan vi hördes av.
Krya på dig och hoppas Martin killen mår bättre nu också.

Kramen.

http://sancha

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

3 september 2009 19:30

Krya på er!!*rusar ut*

http://mofs.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

3 september 2009 20:20

Usch, det låter inget vidare, hoppas du mår lite bättre snart.

Ni kan komma och hälsa på när ni frisknat till. Då kanske päronen är mogna också!

http://jtv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

3 september 2009 20:34

Krya på dig, de där med ob är nog egentligen inte så tokigt.
Själv brukar jag köra upp bomull i näsborrarna, borde vara samma effekt med ob, tror jag.

 
Ingela

Ingela

3 september 2009 20:35

Hoppas ni kryar på er snart.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jag

3 september 2009 21:08

Tack allihopa.... :).
Sanna, japp, nu är trattisarna på gång också. Ska försöka hinna ut i nästa vecka.
Bäst du rusar Mofsan, här är det förkylningsvirus :).
Jennie, det skulle vara jätte roligt att hälsa på någon gång. Martin skulle tycka att det var kul att träffa Edvin. Kanon om vi kan få lite päron då också ;-).
Hehehe...Sannas idé om att stoppa upp Ob i näsan var inte dum....kan tänka mig att det ser lite roligt ut bara när man går där med snörena hängandes. Hur skulle du reagera om du såg någon gå så Pågen :).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards