Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Aj aj aj

Av Eva - 24 april 2009 10:24

Den här dagen började inte så bra. Först har Martin legat i min säng och krånglat hela natten. Sen när vi skulle gå upp nu på morgonen så fick jag jätte ont i magen. Jag får så här ca 2 ggr per år och en gång var jag till sjukhuset och då visade det sig att det var en cysta på äggstocken som hade spruckit så troligtvis vad det så även denna gång. Det gör så fruktansvärt ont. Svetten rann och jag bara skakade av smärta. Jag ringde till Johan som fick komma hem från jobbet så att han fick ta hand om Martin.

Det enda som brukar hjälpa när jag får så här är att lägga sig på mage med en kudde eller dylikt under magen. Det gör skit ont i början, men sen släpper det. När värken började att lätta så somnade jag. Skönt!

Nu har det släppt så pass mycket att Johan kunde åka och jobba igen. Jag är fortfarande alldeles öm i magen och när jag sätter mig och reser mig så gör det ganska ont. Varje gång jag får så här tänker jag, - Ska jag ringa efter en ambulans? Men jag vet ju att det går över så varje gång struntar jag i det.

Jag hade tänkt att ringa mamma idag och ev åka ut till henne, men nu vet jag inte hur det blir. Jag mår ju ganska bra nu så kanske åker jag ändå.

Kram på er.

 
 
Sanna

Sanna

24 april 2009 13:15

Är du säker på att det är underlivet så det inte kommer från tarmarna då?

Stackare....och ta det lungt nu!
Krya på dig kramen kommer här!

http://sancha

 
Sanna

Sanna

24 april 2009 14:26

Har du kollat med ultraljud om du har myomer då? De kan ställa till med besvär och i samband med ägglossning fram till och under mensen!

Ja det är ju svårt att gissa vad detta kan vara men jag tror att du får söka och ta en läkare i taget. Börja med UL hos gyn.

Härligt med stugan och sol. Här blir det inte många gramm gjorda heller skulle jag tro.

Kramen igen!

http://sancha

 
Eva

Eva

24 april 2009 15:52

Jag har kollat med ultraljud en gång och då var det en cysta som brustit så jag hade vätska i magen. Myomer tror jag inte det är eftersom jag bara får så här ett par gånger på per år, det är inte varje ägglossning.
Kommer det igen så får jag väl söka, men jag undviker att gå till läkare så mycket som möjligt...har inget förtroende för dom direkt och det har ju sina orsaker som vi inte ska ta här.
Tack för din omtanke.
Kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards