Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Varför ska allt gå sönder hela tiden...?

Av Eva - 1 februari 2009 17:30

Det blev en shoppingtur idag. Tyvärr så hittade jag inget till mig själv, men det blev som vanligt lite kläder till Martin. Några byxor, en bodies, två pyjamaser och strumpor. Han växer ur allt med en rasande fart.

Försökte hitta en jacka åt honom, men det var dåligt med det.

Martin har ätit jätte dåligt idag, vet inte vad det är med honom. Han är kanske inne i någon fas där han inte behöver så mycket mat, vad vet jag? Fortsätter det så får man väl kontakt BVC.

Vi ska dit i nästa vecka och det ska bli intressant att se hur lång han har blivit och vad han väger. Det brukar inte skilja så mycket på deras våg och vår våg så han väger nog minst 8,5 kg. Jag tycker det är väldigt lång tid mellan gångerna på BVC. I andra län får dom gå mycket oftare. Konstigt tycker jag. Jag har läst om dom som går på 4 månaderskontroller, men nu är ju Martin 4,5 månad så vi fick ingen sådan tid.


Vi måste köpa en ny spis :(  Roligare saker hade man kunnat köpa.

Den gav upp efter lasagnen igår..he he he! Ugnsluckan lossnade på ena sidan och tydligen går den inte att laga heller enligt Johan för han har försökt.

Vi som inte hade tänkt att köpa någon ny eftersom vi ändå letar hus, men nu blir vi tvugna. Måste kunna göra mat i ugnen.

Spisen är säkert 35 år gammal och har funnits sedan dom byggde huset.

Den har fungerat bra hela tiden, men allt kan inte hålla för evigt.

Jag kommer inte att sakna den för den är skitful så lite kul blir det ändå.

Tyvärr så måste vi köpa en som är 70 cm bred, 230 volt och enfas eftersom vi har en sådan idag och då är inte utbudet så stort.


Tjingeling






 
 
Cilla

Cilla

1 februari 2009 18:46

tråkigt med spisen!! Jag har kollat lite, ska kolla runt lite mera om fredagen..
kram kram
Vilken otur , nu behövde du ju inte städa ur ugnen!!!

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

2 februari 2009 08:23

Ja, visst är det bra att jag slipper göra rent den...mindre kul att vi inte kan göra någon mat i ugnen på ett tag för vi har inte bestämt oss vilken vi ska köpa än.

Hör av dig om fredagen så fort du vet något.

Kram kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards