Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Operation på G

Av Eva - 30 november 2009 20:35

Idag var jag till en ortoped med min fot och det blir operation. Jag har en sk. "Skräddarknöl", en Hallux valgus fast inte vid stortåleden utan vid lilltåleden. Först och främst blir det operation av den fot jag har mest besvär med och om det blir bra så kommer jag nog att operera den andra också.

Ortopeden var säregen, men jag hade blivit varnad innan jag fick dit så jag var beredd :).

Han pratade på om vinklar, grader och procentsatser så jag blev helt snurrig. Jag fick se en filmsnutt på en operation och jag frågade om jag verkligen måste titta på den. Då sa han. -Om du inte klarar av att se filmen så klarar du inte av operationen heller, så det var bara att titta. Lite äckligt måste jag säga.

Han berättade var han skulle bedöva och att den nerv som går ner till stortån gör väldigt ont att bedöva....usch!

Ja, ja det är bara att ta lite lugnande innan så går det säkert, man har ju trots allt fött barn ;-).

Jag ska ringa och beställa operationstid i morgon, måste kolla med jobbet när det passar. I slutet av januari skulle passa mig bäst.


Tjingeling

 
 
Jennie

Jennie

30 november 2009 20:52

Oj vad snabbt allt verkar ordna sig! Vilken tur att ni satt och pratade om försäkringen häromdagen, annars hade du nog dragit ut på det ännu längre. Hoppas det blir bra med foten.

http://jtv.bloggagratis.se

 
Jempajenny

Jempajenny

30 november 2009 20:59

Min mamma opererade en "vanlig" Hallux Valgus-knöl för X antal år sedan och det blev superbra! Hon blev av med i princip all smärta och operationsärret är så snyggt att det knappt syns.

Hoppas allt går bra sedan när det är dags!

http://jempajenny.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånepågen

30 november 2009 21:27

Det kommer säkert att gå bra. Man skall inte gå omkring och ha ont om det finns hjälp att få. Lycka till.

 
Sussi

Sussi

1 december 2009 08:11

Måste man titta på en operation för att få operera?? Är man inte sövd?

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

1 december 2009 12:32

Mäe nu lider jag med dig.
Underlig ortoped och tvingade dig att se filmen men kanske det kan vara bra eftersom du sedan är förvberedd och vet också vad som sker - skett.

Ska verkligen hålla mina tummar hårt för dig när det nu sedan blir aktuellt.

Varm kram!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

4 december 2009 15:20

Kikar in och önskar trevlig helg!

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards