Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 7 november 2009

Av Eva - 7 november 2009 16:49

Vi måste bo i "Huset som Gud glömde". Det är helt otroligt vilket liv det är här jämt och det är alltid som värst när Martin ska sova. Jag förstår inte hur grannar och gårdstomten kan pricka in hans sovtider.

Just nu sitter jag och lyssnar på när grannen under knackar ner kakel.....suck, ljudet sprids ganska bra i betongväggar. Dom började på förmiddagen när Martin hade somnat och då vaknade han. Sen mitt på dagen så var det helt tyst och vi trodde dom var klara. Jo visst, hann precis lägga Martin så började dom igen. Det är ett under att Martin inte har vaknat ännu.

Så här är det i stort sett varje dag. Är det inte gräsklippning, så blåser dom löv, borrar i betongväggar med slagborr, ungarna under har "lekplats" precis utanför sovrumsfönsrret m.m Vi har valt att inte bo vid en lekplats bara för att slippa livet, men grannungarna gå ut på allmänningen utanför och stojar och skriker så man kan bli helt galen. Just nu är det lugnt eftersom det är höst, men på sommrarna är det kaos där ute.

Jag är verkligen ingen lägenhetsmänniska och jag längtar ut till landet till tystnaden.

Det är alltid någon som renoverar och stökar. Så fort en är klar så börjar en annnan.

För någon vecka sedan så började dom borra med slagborr kl 7 på morgonen. Jag kan tänka mig att många blev förbannade då.


Huset vi var och tittade på förra helgen är uppe över 3 miljoner och det var det verkligen inte värt. Priserna är helt galna nu.

Min arbetskollega har sitt hus ute till försäljning nu och i morgon ska vi åka och titta på det för dom fick inga bud fast det var 14 st som skrev upp sig som intresserade. Dom vill sälja till oss, men det ligger helt åt fel håll, men vi ska kika i varje fall. Huset är jätte fint, jag har varit där förr och hade det legat åt det håll vi vill så hade vi köpt det direkt.


Idag var vi och handlade lite och det tog slut på mina krafter, jag fick jätte ont i kroppen och jag kände mig allmänt hängig. Tur att det finns Ipren för nu känner jag mig bättre igen.

Michelle hade vaknat tidigt i morse och kunde knappt sätta sig upp i sängen, allt snurrade och hon såg dubbelt. Hon hade också 38,4 när hon gick upp. Tänk att vi fick biverkningar av vaccinsprutan alla tre ;-).


Nu ska jag lägga mig ner i soffan och försöka vila i oljudet av kakelknackningen från grannen.



Av Eva - 7 november 2009 07:47

Johan har en temp på 38,4 idag och min temp ligger på 37,4 och det är högt för att vara mig på morgonen. Annars brukar den ligga på 36,2 så visst känner vi av sprutan båda två. Armen har ömmat som tusan i natt och det är den sidan jag normalt brukar sova på. Nu fick jag försöka  sova på höger sida och det är inte lika skönt. Jag har vaknat några ggr av att jag försökt vänt mig i sängen, men då hamnat på den onda armen och vaknat av smärtan.

Jag vaknade av huvudvärk kl 7 så det var bara att gå upp. Martin sov fortfarande och jag försökte smyga mig upp, men pyttsan, han vaknade den lilla spjuvern.

Johan hittade jag på soffan, jag har säkert snarkat i natt ;-).

Michelle sover än så jag vet inte om hon känner av vaccinationen.

Nu ska jag försöka få i mig lite kaffe så att man vaknar till.


Tjingeling och trevlig helg


Ovido - Quiz & Flashcards