Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Husvisning

Av Eva - 1 november 2009 21:57

Idag var vi på husvisning. Jag blev kär i huset, men det hade även sina nackdelar och det väger tyvärr tyngre än alla fördelar :(. Skit, när man äntligen hittar något som man verkligen tycker om.

Det är ett torp från 1819 som är utbyggt så det är både gammalt och nytt som jag tycker om. Det låg jätte fint och nedervåningen var helt underbar. Det som inte var bra var att det fanns färre garderober än vad vi har nu. Nu tänker ni säkert att va fan, det är väl bara att köpa fler. Jo visst, problemet är bara att det finns inga väggar att ställa dom mot :(. Sen har vi problemet med trappen upp till den lilla övervången som inhyser två små rum. Trappen var jätte brant och hade korta trappsteg. Total livsfara. Johan fick gå baklänges ner med Martin på armen. Så kan man inte hade det. Det fanns inga förråd alls, bara en gammal lada och där kan man ju gärna inte hänga ut vinterkläder och sånt. Garaget var varmbonat, men där kan man gärna inte hänga ut kläder heller. Så tyvärr blir vi tvugna att avstå från denna idyll....snyft!! Skit, hade det vara funnit lite mer plats för förvaring så hade det var tipp topp. Michelle hade kunnat bo på övervåningen och vi och Martin på den undre eftersom det fanns två sovrum nere. Ja, ja det kommer förhoppningsvis fler hus.


Efter husvisningen åkte jag och shoppade. Fick tag på ett par stövlar. Kanske inte dom jag egentligen skulle vilja ha men dom var supersköna. Jag ville ha ett par med klack men mina fötter klarade inte av dom jag provade. Det fick bli ett par utan klack. Mina fötter är som dom är och jag är ju van att inte kunna köpa det jag vill, men det är så tråkigt.

Sen hittade jag två stickade tröjor utan ärm, dom är mer som västar. Då var jag tvungen att köpa några enfärgade toppar som man kan ha under. Hittade även ett par tights. På Lindex fick jag hjälp att prova ut behåar :). Dom har slutat att sälja min favorit så jag behövde verkligen hjälp med att prova ut en ny. Man kan tro att det inte är svårt att köpa en behå, men det är det. Det ska vara rätt form, rätt band och dom ska sitta skönt. Det ska inte bubbla ut här och där och en massa mera.

Dom två jag köpte skulle jag aldrig ens ha provat om jag inte hade fått denna hjälp så ett STORT tack till Lindex för att ni hjälpte mig.


Nej, nu är det dags att tutta kudde.


Natti natti


 
 
Jag

Jag

2 november 2009 12:08

Det mesta du skrev håller jag med dig om, huset/förråd/brant trappa/bh/stövlar med eller utan klack. Så i slutänden blev det ju rätt bra beslut med det mesta du upplevde trots att huset tilltalade. Som du skriver, det kommer ju flera Eva.

Allt gott till dig...kram!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

2 november 2009 19:16

Trist med huset, jag gick in och tittade och det är ju helt otroligt mysigt. Jättefint inomhus (ja förtom tapeterna då..) stor fin gård och fina små lador. Men jag förstår, utan förvarning kan man nästan inte leva!

Hoppas det blir er tur snart!

http://jtv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards