Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under mars 2009

Av Eva - 30 mars 2009 16:46

Johan kom hem med sushi efter jobbet för varken han eller jag orkade göra någon mat idag. Man måste få vara lite lat ibland :).


Idag fick jag hem Babybalans som jag hade beställt till Tripp trapp stolen och den passade jätte bra. Dock är Martin lite stor så det var svårt att få i och ur honom, men det är bara att vika ut ena kudden innan man sätter i honom så löser man det problemet ;).

Det är en riktigt smart uppfinning måste jag säga.

Så här blev det.


Vilket jobb jag hade det med att försöka flytta sittplattan och den platta som fötterna ska vila på. Jag tog i av alla krafter så nu känns det som om musklerna har gått sönder. Kommer att kännas fint i morgon.

Jag har fortfarande inte fått till fotplattan, jag gav upp, så den får Johan ta sen.

Av Eva - 30 mars 2009 08:46

Så var det måndag igen. Idag ska jag försöka ta en långpromenad med Martin i det fina vädret. Ser ut att blåsa lite, men jag hoppas det är varmt ute. Näsan känns lite bättre idag och jag antar att jag har kommit över det värsta nu. Hittade Nasonex som jag har börjat att använda istället. Det ska jag alltid använda så fort jag börjar känna mig förkyld, men eftersom man inte fick använda det när man var gravid så har jag inte använt det på länge och jag trodde inte jag hade något hemma. Ska ringa till läkaren och be dom skriv ut mer. Det är en nässpray med kortison i. Inte alls som vanlig nässpray.

Martin vaknade före kl 5 i morse och som tur var så kunde jag vagga honom till sömns så jag slapp gå upp då. Sen fick han sova resten av natten i min säng. Det var lite svårt att somna om för jag hade bara 1/3 av sängen att sova på + att jag hade hans fötter i ryggen. Ja, ja, vad gör man inte för att man ska få sova några timmar till :). Vi gick upp kl 8 så jag ska egentligen inte klaga.

Av Eva - 29 mars 2009 20:08

Snart har jag varit utan nässpray i ett dygn :). Sedan senast förkylningen har jag varit beroende av detta skit, men nu har jag tagit "tjuren vid hornen" för att sluta. Låter kanske inte så svårt, men det är hemskt när man har blivit beroende. Jag är jätte täppt, det gör ont i huvudet, men nu ska jag inte ge upp. Det ska gå. Jag tycker synd om min sambo som kommer att få lyssna på mina snarkningar i natt för jag antar att jag kommer låta som en gris med denna täppta näsa :) hihihi...!


[Nässpray.jpg]

Av Eva - 29 mars 2009 19:25

Hehehe...måste bara visa :). Martin har varit på uruselt humör idag, vet inte om det är tänder på gång igen för han tuggar på allt och dregglet rinner värre än vanligt. Jag hade provat allt och det var ingenting som han tyckte var roligt så då satte jag mig framför datorn, letade upp Starpilots låt "Higher" på youtube.com och satte på Martin hörlurar. Oj...han satt som ett litet ljus *skrattar*. Han älskar verkligen den låten. Jag brukar få sjunga refrängen för honom när han ska äta, då blir han lugn. Dom är roliga dom små :).

Av Eva - 29 mars 2009 12:39

Har precis kommit hem från Cilla. Åkte dit igår kväll för att dricka lite vin och prata skit, men Cilla var lite bakfull så hon varken drack vin eller rökte :). Typiskt Cilla!

Vi tittade på Robinson och vid kl 23 gick vi och la oss för att sova....hehehe...vi satt och gäspade ikapp ;).

Tänkte att jag skulle passa på att sova ut lite, men jag vaknade tidigt. Jag låg och drog mig fram till kl 9. Eller kl 10 efter att man ställt fram klockan.


Av Eva - 28 mars 2009 10:22

Igår kväll var vi och åt middag hemma hos Johans föräldrar. Johans syster med familj är nere och hälsar på. Dom bor annars i Dalarna. Johans bror med familj var också där så vi var ett gäng som var där :).

Vi fick jätte god mat, kassler med annanas i en god sås som hade stått inne i ugnen. Mums!

Johans syster ska ha barn om 5 veckor så nu kommer inte dom ner på ett tag.

Ikväll ska jag kanske åka till Cilla och dricka lite vin. Jag får slagga över där i sånt fall. Johan och Michelle får vara hemma med lilla Martin. Han vaknad kl 4 i morse och jag var så trött när jag gick upp med honom. Först provade jag att lägga honom i vår säng, men han somnade inte om så det var bara att gå upp och göra i ordning en flaska ersättning och som tur var så gick det i. Han vill annars inte ha det längre och att göra gröt så där tidigt på morgonen kände jag inte för.

Nu ska vi passa på att äta frukost medans Martin sover.


Tjingeling



Av Eva - 27 mars 2009 23:05

Nu snöar det här också :(. Blir så less. Våren var ju på väg, men tydligen så vände det igen. I mars-april är vädret så konstigt, ena dagen varmt och andra dagen iskallt. När man kommer in i Maj, ja då kan man börjar slappna av igen.


Jag längtar så otroligt mycket tills vi kan åka till Västerbol (torpet på landet).


Torpet Västerbol. Min farfars far byggde torpet på 1800-talet och sedan dess har det funnits i släkten. Min pappa och hans 10 syskon äger detta torp tillsammans. ( Min mamma nu eftersom pappa gått bort ).

Vi byggde en altan i somras som tyvärr inte finns med på denna bild.

När min farfar och farmor övertog Västerbol bodde farfars far Johannes på undantag i Lillstugan ( nedanför ). Min faster M har berättat att han eldade mycket och det var alltid stopp någonstans, så först brukade fönstren åka upp och sedan åkte dörren upp och en kolsvart Johannes kom utflygandes.

Han kunde verkligen det där med att elda :). Lillstugan är rustad sedan dess. Det finns inte längre någon spis att elda i.

Här har vi en vy från utedasset :).

Här är lilla sjön Djupsjön precis nedanför Västerbol, som trots namnet inte alls är djup. Sjön fick det namnet pga att man förr i tiden skrämde barnen då man sa att den var jätte djup för att dom inte skulle gå dit.

Tyvärr har sjön vuxit igen och är alldeles dyig och äcklig tack vare att dom tar vatten till Holmens pappersbruk i Hallstavik. Många sjöar runt omkring har blivit förstörda pga av sänkningen.

Här är pappa och hans syskon när dom var små, ni kan se Djupsjön i bakgrunden. Den ser jätte stor och fin ut. Ser ni lilla trädet på lilla kullen, det är ett av dom tre träden på kullen på förra bilden :)?

( Räven på bilden är uppstoppad ).

Här är pappa med familj och släktingar. Pappa är tredje från höger längst ner. Han med den mörka kaluffsen ;). Ni kan se torpet bakom, tror det är samma utelampa som finns kvar än idag...hehehe.


Nu måste jag gå och sova...natti natti på er!


Av Eva - 27 mars 2009 12:07

Glöm vad jag skrev om vädret i morse :(. Solen sken ju och jag trodde det var varmt och skönt ute, men sååååå fel jag hade. Det blåser som sjutton och är kallt. Martin och jag var iväg och shoppade lite idag och det blåste grus och sand så man fick in det i munnen. Det knastrade mellan tänderna. Fy f-n!

Dom håller på och sanerar bort bly i fogarna på portarna i trapphusen och det lät jätte illa. Därför var jag tvungen att åka bort med Martin innan dom kom till våran port. Annars hade Martin säkert blivit rädd.

Dom sålde ut Carena Swing på Babyland och där utanför var det en lång kö och när dom öppnade så sprang alla in så det var en riktig huggsexa där *skrattar*. Jag hade bara tänkt att kika på vagnen hur den såg ut och så, men det hann jag inte med för dom tog slut direkt.

Jag shoppade lite kläder till Martin istället. Det blev några pyjamaser, bodies, strumpor och en liten tandborste. Jag antar att vi måste börja borsta dom små risgrynen nu ;).


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards