Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Godkänd på BVC besök :)

Av Eva - 23 mars 2009 16:25

Det gick bra på BVC förutom att Martin blev jätte ledsen när läkaren skulle prata med honom :). Han väger nu 9,4 kg och är 70 cm lång. Han har att ta av om han blir sjuk om jag säger som så *skrattar*.

Han fick en vaccinationsspruta i låret och det var inte alls kul tyckte Martin. Han blev så ledsen, men det förstår man ju. Jag tycker inte heller om sprutor. Vi frågade om Martins eksem han har lite överallt och värst är det under hakan och på halsen, men läkaren kunde inte säga än om det är böjveckseksem eller något annat. Han trodde mer på att han alltid är fuktig under hakan pga dreggel och annat + att han knappt har någon hals stackarn...han är lite runt om kinderna kan man säga ;) och att det är därför han får värst eksem där. Vi hoppas att det blir bättre så fort solen och värmen kommer för den torra luften som är nu är inte bra för babyhud. Inte för min heller kan jag säga. Upptäckte att jag ser ut som en öken i min hårbotten och så blir det alltid på vintern.

Sen var vi och handlade, jag köpte solskydd till bilen, sådan där man sätter upp med sugproppar. Jag ska sätta in Solarplexius sen, men jag måste först och främst köpa nya sommardäck och det är ju inte helt gratis.

Vi orkade inte göra någon mat idag så det blev kebeb...gott, gott! Michelle sa till mig igår att hon inte skulle äta någon mer skräpmat för hon vill gå ner några kilon till sommaren då hon åker till Grekland med hennes pappas familj så jag ringde och frågade om jag istället skulle köpa en sallad åt henne. -Nja, jag tar kebab ändå, sa hon...hehehe...det visste jag väl. Hon är lika glad i god mat som jag ;). Men hon tog en kebab med bröd istället så hon slapp äta pommes till.


 
 
Ingen bild

Sanna

23 mars 2009 17:13

Usch man lider med de små när de ska vaccineras trots att det går över snabbt. Elaka monster till läkaren....hehe!
Min ena son hade också rätt mycket dreggel och jag sydde frottéhaklappar som jag lade under hakan och det gick bort utan salvor etc.

Kebab var länge sedan jag åt och riktigt gott om man ska jämföra med MCDonalds hamburgare som smakar blä eller egentligen ingenting.

Det är svårt med bantningen och att låta bli att äta gott *veta* oavsett det är nyttigt eller inte.

Ha en strålande måndagskväll nu och kramen kommer hääääär...



 
Eva

Eva

23 mars 2009 18:23

Jag har köpt "dreggelhaklappar" åt Martin, men det är så knöligt att ha på dom och så kommer han på att han kan suga på dom och då är dom dyngsura på 5 minuter :). Då blir han ännu mera blöt än vad han var innan.
Jag håller med, MCDonalds är inte lika gott som kebab, kan gå i nödfall..hihihi!
Kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards