Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Ibland undrar man....

Av Eva - 17 mars 2009 20:11

vad som rör sig i min tonårstjejs hjärna :). Hennes pappa ringde mig och berättade att hon vill börja köra cross...öh...va? Visst är det kul med intressen, men någon måtta får det vara. Hon har aldrig visat intresse för det förr, vi bor i lägenhet ( ingenstans att förvara den och ingenstans att köra), har inget släp och hon har aldrig ens kört cross förr.

Vilka idéer hon får ibland. Ungefär som när en musiklärare ringde hem och berättade att hon ville börja spela trombon...hehehe!!! Jag skrattade så jag höll på att dö. Vilket intstrument? Hon kunde ju ha valt något som man kan spela själv och öva på hemma utan att man stör hela huset. Då var det en annan tjej som skulle börja spela och det var därför hon vill börja med det och samma sak är det denna gång. Det är hennes kompis som vill ha en cross. Ja, ja det svalnar nog som vanligt. Det skulle vara mycket intressant att åka till någon som har en cross så att hon får prova....! Jag vet att man ska uppmuntra barnen till det dom vill göra, men jag vet hur det är sen förr. Det är bara en fixidé. Som den gången hon ville ha en orm, ja visst sa jag, men då åkte vi först hem till en av mina vänner som har en orm. Det slutade med att ormen bajsade på henne och då ville hon plötsligt inte ha någon längre. Jag kan säga att det var nog den värsta lukt jag någonsin har känt...fy tusan! Vi får väl se om hon fortsätter att tjata om en cross, i sånt fall får hon prova på.


Tjingeling!


 
 
Sofia

Sofia

17 mars 2009 20:38

Ja alltid lär man sig nått, jag gillar inte heller "topskillet" i halsen.
Jag brukar säga till sköterskan att det är risk att jag kräks på henne.

Oj oj min stora tjej är likadan som din.

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sanna

17 mars 2009 20:48

Ja det kan poppa upp lite roliga saker hos barnen och kanske tur att man ibland stoppade lite också innan det gick för långt.

Fast trombon var magstarkt...hehe

Tänk vad du kommer att skratta åt det här framför brasan på ålderns dagar!!! :)

 
Cilla

Cilla

17 mars 2009 22:00

Skaffa en cross och ställ hos Johans päron!! Då kan ju Johan ha lite kul!
Tror som dig att det baa är en fixidé.
Kramis

http://cillalindblad.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards