Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Recept på god pasta

Av Eva - 17 mars 2009 17:02

Jag hittade ett recept på Pasta med korv, spenat och bacon och det kan jag verkligen rekommendera. Det var jätte gott. Mums!

Hittade receptet ur boken "100% lättlagat".


4 port

300g spagetti eller annan lång pasta ( själv använde jag tagligatelle)

300 g kryddig korv ( jag använde chorizo)

2 vitlöksklyftor i skivor

1 röd paprika i tärningar ( använde grön paprika, tycker inte om röd )

1 röd chili i tärningar ( använde grön, vågade mig inte på röd :))

1 rödlök i tärningar

2 msk olivolja

1 förpackning, 140 g, bacon i tärningar

150 g strimlad färsk spenat

½-1 tsk salt


Tillbehör:

Nyriven parmesanost eller annan smakrik ost.


  • Koka pastan
  • Hetta upp olivoljan i en gryta. Fräs korvskivorna några minuter, tillsätt sedan vitlök, paprika, chili, rödlök och bacon. Fräs allt under omrörning på medelvärme. Vänd ner spenaten. Smaksätt med salt.
  • Häll av pastavattnet och vänd ner korvfräset i pastan.
  • Lägg upp och strö över riven ost. ( Själv hoppade jag över osten)





 
 
Sofia

Sofia

17 mars 2009 17:31

Mm det lät gott!

Visst får du länka, jag gör samma.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sanna

17 mars 2009 20:46

Skriver så det bara rasslar i pennan och TACK!

 
Eva

Eva

17 mars 2009 22:11

Vad tror ni? Kan det bli gott om man har i lite grädde också?

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sanna

17 mars 2009 22:30

Näe jag skulle i så fall ha gräddfil till...lite mera neutralt (syrligt) än grädden.
:)

 
Ingen bild

Sanna

17 mars 2009 22:47

Ja att jag inte tänkte på creme freshe och det var nog bästa alternativet. :)
Suss gott med dig vännen.

 
Malin Hedén

Malin Hedén

17 mars 2009 23:54

Har du ätit, eller ska du *asgarv*?

http://www.malinheden.se

 
Eva

Eva

18 mars 2009 07:45

Men Malin, tycker du det såg äckligt ut eller. Det var otroligt gott :).

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards