Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Eva - 16 juni 2009 18:08

Johan hämtade bänkdiskmaskinen idag och när vi satte igång sen så visade det sig att den fortfarande inte fungerar så frågan är om killen ens har provkört den. Den var ju lagad. Suck! Skit samma, Johan ska ringa och prata med dom i morgon och det blir nog återvinningscentralen denna gång.


Jag har provat kameran och inser att jag måste läsa på en hel del innan jag förstår något. Man är ju amatör på sånt här ;).

Bilder kommer en annan gång.



Av Eva - 16 juni 2009 15:46

Idag tog jag med mig Martin på en långpromenad i det fina vädret. Lite kallt är det, men vad gör det? Solen tittar ju fram mellan molnen :).

Nu har jag köpt en digital systemkamera. Det blev den Nikon D5000. Den räcker för mig som inte kan så mycket.

Nu ska jag leka med den ikväll och försöka förstå hur den fungerar. Ska bli jätte skoj. Martin lär bli ett provobjekt för Michelle vägrar vara med på bild. Jag passade även på att lämna in två gamla engångskameror som har legat i skåpet i 5-6 år. Det var Michelle som höll på och fotografera med dom. Bilderna var jätte dåliga, men kul eftersom vi inte hade en aning om vad det var på korten. Det fanns några på Michelle, några djur från en djurpark, men mest var det på Ozzy och Alice (katterna).

Johan kommer snart hem med kebab för jag orkar inte ställa mig och göra i ordning mat idag.


Tjingeling, nu ska jag leka med kameran

Av Eva - 16 juni 2009 09:33

Nu ska jag skriva något jag inte skrivit på länge.....SOLEN SKINER :).

Jag fick nästan en chock när jag klev upp i morse. Solen skiner från en klarblå himmel och jag blev bländad när jag gick ut från sovrummet.

Helt otroligt!!! Att man kan bli så glad för att se denna underbara sol.

Idag måste vi ut och göra något. Martin ska sova sin första lur först och eftersom vi gick upp kl 9 så hinner det bli eftermiddag innan vi kommer ut. Hoppas solen är kvar då ;-).


Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards