Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Helgen som var

Av Eva - 6 december 2009 21:37

Vi var på partaj hos lillebror igår kväll. Han fyller 30 år i morgon, men hade fest igår. Det var trevligt men vi var inte där så länge eftersom vi hade Martin med oss.

Dom hade skjutit med dynamit på natten, men brorsan och hans tjej hade inte vaknat ;-). När dom sedan gick ut på trappen så hittade dom en kartong med 2 höns i.......hehehe......!!!! Vilken fin present han fick.

Han fick göra i ordning på det gamla dasset till dom så dom hade någonstans att vara. På kvällen fick han även en halmbal så att dom fick det mjukt och skönt. Dom har värpt några ägg så nu får dom färska ägg till frukost.

Han ska försöka bli av med dom för han kan inte ha höns där hemma.


Martin var som en vilde hela kvällen, for omkring och pillade på allt. Dom har två eldstäder utan skydd så vi fick passa honom hela tiden.

Martin somnade i Johans famn precis innan vi skulle åka hem. Som tur var så hade vi bytt till pyjamas på honom så när vi kom hem så var det bara att gå in och lägga honom i sängen. Halv sju vaknade han i morse, hyffsad tid ändå.


Idag har skjutsade vi ut Martin till farmor och farfar så att vi kunde åka och julshoppa. Nu är nästan alla julklappar inhandlade och det är jätte skönt. Vi har några kvar till Martin och Michelle.

Jag har även hunnit slå in det mesta....så sköööööööönt :).


Tjingeling

 
 
Sanna

Sanna

7 december 2009 22:16

Är avis på dig för att du är klar med julklappshandlingen. Det är bland det värsta jag vet. Inget önskar de sig heller när man frågar.

När jag läste om detta med hönsen så kom jag på en släkting som fick en gris på sin 50 års dag. Jag tycker på sätt och vis sådana presenter är avskyvärda och rätt elakt mot djuren. Den här grisen fick ett par hemska dagar innan en bonde tog den. Så varför lägga besvär och skaffa ett levande djur så här?
Mycket ironi och dålig humor.

Vi klädde också på barnen pyjamas så de bara kunde pyttsas ner i sängen hemkomna. Det är smart!
Låter som ni hade en trevlig 30 års fest i alla fall.

Kramen från mig och ha det gott Eva!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

8 december 2009 09:30

Oj vilken present!
Har han haft höns innan?

Jag hoppas snart vi blir friska så Jonathan blir av med sina rör.

Ha de gott!

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skånepågen

11 december 2009 15:45

Ja, man kan säkert få pippi för mindre !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards