Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Eva - 18 oktober 2009 16:43

Det var ett tag sedan jag skrev, men jag har varit så fruktansvärt trött denna vecka. Det märks att man inte är van att jobba.

Igår var Martin och jag själva hela dagen, det blåste storm och regnade ute så vi höll oss mest inhomhus. Vi var en sväng till affären mellan regnskurarna. Det var så skönt att bara få vara hemma och inte göra någonting alls. Martin och jag somnade på eftermiddagen och vaknade kl 18 så det var lite svårt att få honom i säng sen på kvällen.

Kl 22 först somnade han, men det gjorde ingenting för jag behövde verkligen sova.


Idag åkte jag till stugan och hämtade alla sängkläder och dom konservburkar som var kvar. Mamma, Maggan och Benni var också där och plockade undan. Vattnet stängdes av för säsongen. Jag passade på att ta med mig kameran och gick ut i skogen, men det var kallt som sjutton så det blev bara en liten sväng. Det var inte skönt att stoppa i fötterna i ett par iskalla gummistövlar ska jag säga...burr! Jag fick sätta upp fötterna på elementet när jag kom tillbaka.


I morgon är det en ny arbetsvecka igen.......gud så jag ångrar att jag inte sparde mer på föräldraledighetsdagarna. Nu ska man jobba i 31 år till och det enda man kan se fram mot är några futtiga semesterveckor på sommaren.

Usch, man blir ju deprimerad när man tänker på det.


  

Älgpasset en bit från stugan.

  

Trattisar finns det fortfarande.

  

En liten glänta i skogen.

  

Nyponrosorna sjunger på sista versen.


 


Ovido - Quiz & Flashcards