Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Eva - 15 januari 2009 22:50

Utmaning:

Har blivit utmanad av Cilla

6 favorit program

Desperate housewifes ( Kan inte missa ett avsnitt :))

Glamour ( Jag vet, det är förjäkligt att man är fast i det )

IDOL

Djurpolisen ( På Animal Planet)

Äntligen hemma

Det Okända


6 saker som jag gjorde igår

Oj, vad gjorde jag då??? Låt mig tänka.

Bloggade

Tog en promenad

Bytte blöja

Gosade med katterna

Åt pizza

Tittade på teve

( Fy så tråkig man blir när man går hemma och är mammaledig) 


6 favorit resturanger

Yukiko Sushi

MAX

Santorini

Mariannes Grill ( He he he, kebab är ju så gott)

Kommer inte på några fler..... 


6 saker på min önskelista

Att alla nära och kära får vara friska

Vinna på Lotto ( Försöker varje onsdag och lördag)

Om jag vinner, då kan jag köpa ett drömhus

Jag önskar att pappa hade fått träffa sitt barnbarn Martin

Mer tålamod

Att mina katter inte hårade så förbannat mycket :)


Jag tänker inte utmana någon speciell, ni gör som ni vill....


Kram

Av Eva - 15 januari 2009 17:17

.....så hade min parfym kommit (Bvlgari au the blanc) så jag tog med mig Martin ner på stan och hämtade den. Den luktar helt underbart och jag är så glad att Parfymeri L hjälpte till att beställa den.

Jag fasade lite för att åka ner på stan med Martin, men det gick bra. Förutom att jag knappt fick ihop vagnen när vi skulle hem. Vilken skit anordning det är på Brios vagnar. Slet som ett djur och till slut höll jag på att ge upp. Tänkte -Hur fan ska jag få med mig vagnen hem???

Folk som gick förbi glodde för där stod jag och svor och till slut var jag så arg att jag hade kunnat sparka sönder vagnen. Ska nog ta med mig vagnen till Barnenshus och fråga om det verkligen ska vara så krångligt att få ihop den.

Vi var ner till Sweetie Pie och hälsade på Ullis och Susanne. Kunde inte låta bli att handla lite till Martin :).

Det blev en mössa från KIK KID och en overall från VILLERVALLA.

Martin har redan en sådan mössa, men jag köpte en större strl nu. Mössan är skit bra, man slipper knyta, den sitter jätte bra och den går ner över öronen. Bättre mössa går nog inte att få tag på.


Mössa från KIK KID


Dress från VILLERVALLA


Av Eva - 15 januari 2009 10:43

I morse vaknade Martin kl 4.55, men han somnade om efter kl 6 så det var skönt. Sen sov han till strax före kl 10. Jag var så trött när jag gick upp med honom tidigt i morse så jag hade kunnat somnat ståendes. Först satt jag uppe till halv ett i natt och sen låg jag och läste ett bra tag så det kändes inte roligt när han vaknade så tidigt. Men man har ju bara sig själv att skylla. Jag var tvungen att vara vaken och försöka slappna av eftersom jag har kännt mig så stressad och haft dom extra hjärtslagen i några dagar nu. Jag kan inte slappna av på dagarna, inte ens när Martin sover så jag behövde lite tid för mig själv.

Idag känns det bättre, men ska inte ropa hej ännu. Rätt som det är så börjar hjärtat att slå så där konstigt igen.

Idag blir det en lugn hemmadag, ska försöka tvätta och göra lite nytta. Jag kommer aldrig ikapp med tvätten....och det går ju åt mycket kläder till Martin eftersom han spyr och dregglar ner sig hela tiden.

Tur att vi har tvättmaskin i lägenheten, jag hatar tvättstugor. Sitter i sen jag bodde i G-sunda och fick slåss för mina tvättider :). Där var dom inte riktigt kloka....!!!

I morgon ska vi åka och hälsa på Anita och barnen. Ska bli kul att få se lilla Sanna som föddes 5 dec. Hoppas bara Martin är på sitt charmigast humör.


Tjingeling




Ovido - Quiz & Flashcards