Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under augusti 2009

Av Eva - 25 augusti 2009 22:52

Jag sitter och lyssnar på Celine Dion, vilken röst.........jag ryser enda ner till tårna. Det största konsertminne jag har är ifrån juni 2008 då hon uppträde i Globen i Stockholm. Det var helt fantastiskt att vara där.

Kanske är det därför Martin gillar att lyssna på henne, han låg nämligen i min mage då ;-). Jag trodde han skulle vara vaken i magen hela tiden eftersom ljudnivån var väldigt hög, men han somnade när Celine började att sjunga och sen sov han hela konserten igenom.

Här kommer ett litet klipp på vad jag tycker är världens finaste låt.

Två vackra röster tillsammans, lyssna och njut.



Av Eva - 25 augusti 2009 22:42

En liten filmsnutt till.

Martin börjar dansa, men börjar sedan sin "rumphasning" och vill komma upp till mamma :).


Av Eva - 25 augusti 2009 22:31

Här kommer en liten filmsnutt på Martin när han diggar Michael Jackson.


Av Eva - 25 augusti 2009 19:32

Jag fick höra något sjukt....i fredags natt när jag cyklade hem från firmafesten så hade jag sällskap av en jobbarkompis på väg hem. Han skulle åt samma håll och när jag hade svängt av hem till mig så var det en som slog till honom i skallen. Vilka idioter det finns. Nu ska man inte ens få cykla i fred utan att bli slagen när man cyklar förbi. Sjuka människor.

Min jobbarkompis hade blivit jätte arg och skrikit åt dom, men han vågade inte stanna för då hade han säkert blivit nerslagen.

Som tur var så gick allt ändå bra, jag vågar knappt tänka på vad som hade hänt om han hade ramlat av cykeln.


Tjingeling


Av Eva - 24 augusti 2009 21:47

Vart tar tiden vägen? Dygnet har för få timmar. Jag hinner inte med någonting längre. Inläggen blir färre och färre och jag har knappt ingen tid till att läsa era bloggar heller :(.

Det känns som jag ligger efter i allt.

Martin kräver så mycket uppmärksamhet nu och jag får bara springa och passa honom hela dagarna. Det är slut med friden, då man kunde sätta ner honom på golvet och inte behövde oroa sig att han tog sig någonstans.

Han hasar fram som en raket på sin lilla rumpa och han är alldeles skinnflådd på tårna på den fot han tar spjärn med ;-).


Ikväll sänder dom det sista Prisonbreak programmet och jag ska faktiskt försöka hålla mig vaken och titta på det. Jag slutade titta för jätte länge sedan, men sambon har fortsatt att titta.

Så tjingeling på er.

Av Eva - 23 augusti 2009 20:27

I fredags var det ju firmafest på jobbet. Jag skulle ta det lugnt, men det var så otroligt kul så det blev ganska sent för mig. Sambon gick hem tidigare eftersom farmor och farfar var barnvakt åt Martin. Det hade gått jätte bra. Skönt, då kan dom vara barnvakt snart igen ;-).

Igår åkte jag först på auktion där jag träffade mamma och sedan vidare till stugan. Vi var och hälsade på mammas vännina I-M på kvällen. Dit kom även brorsan som sedan följde med oss till stugan. Han hade med sig kräftor och lite paj...mmm...så gott det var. Tack lillebror!!!

Jag sov jätte skönt, det var svalt i rummet, inte som en ugn som vi har hemma. Jag gick upp först kl 9 och det var ren lyx för mig.

Sen kom Annelie och då gick vi ut i skogen. Vi hittade ett kantarellställe för några år sedan som vi försökte hitta igen, men där hade dom huggit så vi hittade inte på det. Typiskt, men vi hittade kantareller och gul trumpetsvamp på andra ställen.

Finns det något godare än smörstekt svamp :).


Det går väldigt bra med Michelles moped. Först började det låta illa och då visade det sig att en bromskiva eller vad det nu var, höll på att lossna. Den gick att skruva fast igen.

Sen skulle hon åka till sin farmor och farfar och på hemvägen ramlade hela kåpan av så hon körde över den. Bra grejer dom gör nu för tiden!!!

Så nu står den hos hennes farmor och farfar och måste köras med släp ner till stället där dom köpte den så att dom får laga den.

Hoppas det går på garantin.


Tjingeling



Av Eva - 21 augusti 2009 11:53

Det är så mycket prat om hur man ska skydda sig mot influensan. På föräldramötet tog dom upp nya regler på skolan. Barnen får varken ta med sig jacka eller väska in i matsalen längre pga smittorisken. Sen att en del har fått så små skåp att varken jacka eller väska får plats, det struntar dom i. Sen till en annan sak.

Något som stör mig och som jag tycker är skitäckligt är när man är på restaurang och ska hämta en barnstol. Där står dom på rad, smutsiga, nersmetade med mat och annat konstigt. Vem f*n vill sätta sitt barn i en sådan stol??? Inte jag i varje fall. Hur svårt ska det vara att torka ur stolen när ens barn har suttit där i?? Hur kan man lämna stolen i detta skick???? Ren lathet.....eller?

Barnstolarna sprider säkert massor av smittor och nu när influensan är på gång så är det extra viktigt att stolarna är rena.

Jag hoppas båda föräldrar och restaurangägare tänker på detta.

Ser stolarna ut som vanligt så tänker i varje fall inte jag sätta mitt barn i dom.

Har jag rätt eller?



Av Eva - 21 augusti 2009 08:07

Ikväll är det firmafest. Martins farmor och farfar kommer hit och är barnvakt.

Jag ser fram mot god mat, gott att dricka och mycket prat med kollegorna :).

Vädret ser bra ut än så länge och jag hoppas det håller i sig till kvällen eftersom vi ska vara ute. Problemet är vad man ska ha på sig eftersom det blir lite kyligt på kvällen, men det löser sig väl. Jag får rota fram något ur garderoben.


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards