Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Katterna har fått en ny leksak

Av Eva - 29 juli 2009 17:27

Jösses, virka är jag bra på, men själv monteringen går jag bet på :).

Det var meningen att jag skulle virka en söt liten åsna , men istället ser det ut som något katten släpat hem. Huvudet blev för stort så den ramlar framåt hela tiden. Det där med hopmonteringen var inte riktigt min grej känner jag ;-).

Ögonen kunde jag inte göra klara eftersom jag inte har något svart garn. Kanske är det ingen idé att göra klar den för den blev verkligen inte gullig.

Jag ska nog prova virka något enklare så kanske jag får in snitsen på det.

Jag var ner på stan och köpte fyllningsvadd idag så jag måste ju göra fler små figurer. Jag har stoppning så det räcker till en hel liten armé.

När jag ändå var på stan så passade jag på att köpa en ny fondation och läppglans på Face. Sen vidare till Kicks för min dagkräm håller på att ta slut. Sen var jag in på New Yorker och köpte 5 toppar till mig själv :-).

Dom har jätte mycket fina kläder till ett bra pris. Jag vet ju förståss inte hur dom blir när man tvättar dom, men det visar sig väl.

Jag köpte även garn på ett ställe och när jag kom hem upptäckte jag att det är sånt där garn som trådar sig.....morr!!! Tur att det var rea på det.

Jag ska nog hålla mig till det garn som finns på Coop. Det tycker jag är bra att virka i.

Sen var jag in på Ica och handlade massor av grönsaker, tonfisk, räkor, kräftstjärtar m.m så nu blir det sallad för mig resten av veckan.

Johan och jag åt en varsinn med tonfisk i och det var super gott.

Tyvärr är jag döhungrig nu igen och vet inte vad jag ska äta. Det får bli morötter eller hårda mackor med makrill på. Jag måste försöka krympa bilringen runt magen så nu måste jag försöka vara duktig.

Annars blir det snart ett traktordäck jag släpar på ;).


Tjingeling


 
 
Ingen bild

Skånepågen

29 juli 2009 18:08

Alltså ingen trivselvikt ?
Bantning är, som dom säger i Närke, träligt. Men vill man nå resultat så är det nog bara att ligga i.
Undrar hur många ggr jag har trälat.

 
Ingen bild

Jag (Eva)

29 juli 2009 18:56

Precis, ingen trivselvikt direkt.

Hehehe....trälat, det ska jag börja säga istället. Jag tycker ordet bantning är ett negativt ord så jag har inte velat använda det, men trälat låter ju jätte bra. För är det något som är träligt så är det detta att försöka gå ner i vikt.

 
Jempajenny

Jempajenny

29 juli 2009 21:22

Men, vilken söt åsna! En sådan ska jag nog också ge mig på. Trist att den var så svår att montera bara...

Kram!

http://jempajenny.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards