Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 31 maj 2009

Hemma igen

Av Eva - 31 maj 2009 19:38

Vilken underbar helg. Solen har lyst från en klarblå himmel och det har varit utlandsvärme :).

Jag åkte ut till mamma och hämtade henne igår och sedan ut till Tranvik utanför Norrtälje där B och A bor. Det var otroligt fint där ute och dom bodde precis vid en havsvik. Vi var ner till bryggan och om man gick upp på en kulle så kunde man se Ålandsbåtarna gå förbi.




Sen åkte vi till en annan brygga och där fick vi sen en massa Braxar. Lite häftigt för dom var så stora. ( Tror det var Brax i varje fall ;-)).


Här är ängen utanför där deras djur går. Så otroligt fint.


Martin sitter och filosoferar :-).


När vi skulle åka hem så följde B och A med oss en bit för dom ville visa oss ett fint ställe.

Det var en kyrka som låg precis vid en sjö och vattnet var spegelblankt.





Jag vet vart jag ska åka nästa vår då jag förhoppningsvis har en digital systemkamera. Till Roslagen! Det är så vackert där och B har lovat att visa mig alla sina "smultronställen" :). Jag längtar redan nu.


Idag var vi först till Hargshamn och tittade och sedan vidare till Sandagård och åt lunch. Dom har en liten butik där som säljer egengjorde fårskinn, andra saker i ull och inredningsprylar. Det är jätte mysigt att bara gå omkring och titta.

Sen åkte vi till Västerbol en sväng, men där fanns inte en kotte så vi åkte hem igen.


Tack mamma för en underbar helg!


Tjingeling


 
 
Jennie

Jennie

31 maj 2009 20:30

Du är jätteduktig på att fotografera! Det ser ut som att ni haft en mysig helg.

http://jtv.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

31 maj 2009 20:40

Uj vissa av bilderna såg ju ut som paradiset!! Vad duktig fotograf du är!

Ville bara tipsa dig om att
Kolla gärna in min receptsamling som jag lagt ut på bloggen om du gillade senaste receptet tänkte jag. Du hittar dem i Kategorin "Matnyttigt kanske med fetthalt"

http://mofs.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

31 maj 2009 20:49

Oj så vackert! Älskar gamla kyrkor. Önskar att jag kan få stanna till vid kyrkan i Torsång nån gång. Det är Dalarnas äldsta stenkyrka och ligger precis som den där, invid vatten. Underbara foton.
Å de bara fossingarna är också ljuvliga :-)

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

31 maj 2009 20:57

Ojojoj vilka fina bilder!
Ja visst är det skönt med värmen, hoppas ni haft det lika underbart som vi.
Hur är det med Martins nässelutslag?
Jovisst blev mamma glad för klänningen.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

31 maj 2009 21:05

Skönt att han inte verkar ha ont av dom i alla fall.
Det såg ju ut att göra jätteont.

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
♥ Jempajenny

♥ Jempajenny

31 maj 2009 21:33

Så många härliga bilder!

Herre min je, med vilken racerfart lille Martin kom till världen!! Men det går väl oftast fortare med andra barnet?

Jag tycker faktiskt att min förlossning var underbar. Vissa saker var självklart inte så trevliga (som alla stygn efteråt) men på det stora hela var det en underbar upplevelse! Gick alldeles lagom fort...

Kram!

http://jempajenny.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jag (Eva)

31 maj 2009 22:01

Jennie, tack! Jag älskar att fotografera men har för dålig utrustning. Den ska uppgraderas snart :). Båda Martin och jag har haft det jätte mysigt i helgen. Han har varit så glad och snäll hela tiden.

Mofs, tack, som sagt, jag älskar att fotografera :). Tack även för tipset. Ska genast kolla dina recept. Min fantasi räcker inte till i köket och jag är inte direkt någon mästerkock så det ska bli jätte spännande att prova dina recept.

Kvasthilda, gamla kyrkor är otroligt vackra och vi har faktiskt vägarna förbi Dalarna ibland så då skulle man kanske passa på att se denna kyrka. Ligger den lika fint dom denna så är det verkligen ett fotoobjekt :)

Sofia, det är helt underbart med sol och värme, även fast jag är "skuggsittare" :).
Äntligen är sommaren här.

Jenny, Jo du, det gick fort när han skulle till världen. Några timmar innan han kom ut så var jag i en ateljé och gjorde glasfat med mina arbetskamrater :). Värkarna började där, men dom var inte så farliga. Vi skulle ut och äta efteråt, men jag kände att det var lika bra att åka hem och sen tog det fart. Jösses, jag ringde förlossningen och dom frågad om jag hade haft regelbundna värkar i en timme och det hade jag inte haft. Jag propsade på att få komma in eftersom jag kände att dessa värkar var så intensiva. Och tur var väl det ;-). Hade vattnet gått hemma så hade jag inte hunnit in. Konstigt nog sa alla att jag skulle vara som en förstföderska igen eftersom det hade gått 14 år, men det stämde inte alls.

Kram kram på er.

 
Sussi

Sussi

1 juni 2009 08:15

Vilka fina bilder du tagit!!
Och din son är jättesöt :-)
Helgen har verkligen varit underbar vädersmässigt men jag måste nog säga att man är lite ovan. Man orkar inte vara ute så länge i värmen. Men njuter gör man ändå :-)

Ha en fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards