Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Vart har alla spöken tagit vägen?

Av Eva - 23 maj 2009 22:35

Blir det fint väder i morgon så ångrar jag mig nog att vi åkte hem från landet redan idag. När vi kom tillbaka till stan så började solen att skina. Typiskt, men det är faktiskt inte längre än att man kan åka dit över dagen bara. Det är ca 5 mil, ett alldeles lagom avstånd :).

Vi såg varken till eller hörde några spöken denna gång. Det är alltid lika spännande när det händer saker där, men jag tror dom bojkottar mig för här hemma håller dom sig också lugna.

Dom kommer säkert tillbaka när jag minst anar det.


Natti natti på er. Nu väntar sängen och boken "Floden blev mitt liv".




 
 
Kvasthilda

Kvasthilda

23 maj 2009 23:04

Är det körsbärsblom? Säkert nåt helt annat. Blommande träd är jag urdålg på! Fint foto!

Floden blev mitt liv. Det var den de gjorde serie på va'? Australisk? Oz-serier är så bra!

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jag (Eva)

23 maj 2009 23:13

Japp, helt rätt. Det är körsbärsblom. Dom ser lite utblommade ut på fotot, men jag tyckte dom var vackra ändå.

Floden blev mitt liv var en teveserie på 80-talet om jag inte minns fel, men jag var för liten för att se det då. Jag kommer ihåg att min syster och mamma tittade på serien.

 
Ingen bild

Kvasthilda

23 maj 2009 23:46

Jepp. Australien: http://www.imdb.com/title/tt0086663/
All the rivers run hette originalet. Googlat :-)

Vad skönt att min instinkt fungerar :-)

 
Sanna

Sanna

24 maj 2009 01:15

Bäst i test kom Finepix /Fujifilm som jag fick förra året. Det är en liten kompaktkamera. Personligen tycker jag inte någon kamera blir bra med autoinställningen så oavsett vad man köper bör man prova sig fram till de finesser som kameran har att erbjuda.

Det värsta är att rek. en kamera och sedan får någon ett måndagsexemplar. Har varit med om detta varför jag tycker att experterna på plats ska hjälpa till för stämmer sedan inte kameran är det ju på sätt och vis deras ansvar.

Jag bytte till 3:e kameran som jag har nu och sedan fick jag en Canon systemkamera i julklapp också. Båda är superbra enligt mig men har sett andra rek. andra kameror så det där ligger liksom i ens egna smak.

Lycka till med valet i alla fall Eva.

Kramen

http://sancha

 
Ingen bild

Jag (Eva)

24 maj 2009 10:05

Kvasthilda!
Det skulle faktiskt vara kul att se serien nu när man läst boken :).

Sanna!
Du har helt rätt. Man kan få måndagsexemplar så jag förstår att du inte vill rekommendera.
Jag är inne på fjärde kompakta digitalkameran nu, men vill så gärna ha en digital systemkamera så att jag kan ta ännu bättre foton. Den första Sonykameran jag köpte kostade runt 8000:- och nu får man en sjysst systemkamera för samma pris. Helt otroligt!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards