Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Konstigheter

Av Eva - 8 maj 2009 07:06

Det blev sent igår. Jag var nog hemma först efter kl 00, men det är en bit att åka också.

Först var jag hem till H som jag inte träffat på länge och vi hade massor att prata om och jag hade kunnat stanna där i flera timmar. Tyvärr hade vi inte så mycket tid eftersom jag skulle iväg på "syjuntan".

Vi diskuterade en minnestatuering som jag vill göra för H har börjat att gå lärling hos en tatuerare här i stan och hon har nu börjat att tatuera på riktigt. Det ska bli jätte kul att se om hon får till en skiss på det jag vill ha. I sånt fall kanske jag äntligen får min tatuering som jag har klurat på i flera år :). Det är en minnestatuering för min pappa som gick bort år 2003 och denna tatuering kommer betyda väldigt mycket för mig.

Den är ganska enkel men symboliserar pappa.


Sen hämtade jag upp mamma och vi for vidare till min faster K som skulle ha juntan denna gång. Det var jätte kul att träffa alla igen. Vi drack kaffe och åt gott till :).

Sen hände det några märkliga saker och det är iofs inte ovanligt eftersom det händer en massa underliga saker hos K.

Vi satt och fikade och plötsligt hör vi ytterdörren öppnas och stängas hårt. K gick och tittade för det lät precis som något kom eller gick, men det fanns ingen där.

Sen skulle K gå ut och stänga in sina höns och när hon kom in så tackade hon oss för att vi ha stängt för hönsen. Mamma, A och jag hade varit ute och kikat på ett gästhus som dom håller på att renovera och då trodde K att vi hade stängt för hönsen, men vi satt som frågetecken och förstod ingenting. Vi hade inte stängt för hönsen...hm!!! Både dörren in till hönshuset och till hönsgården var stängda. Det händer konstiga saker där hela tiden så det var egentligen ingen överraskning, men det känns lite konstigt när sådan här saker händer.

När vi sedan skulle åka hem så släppte jag av mamma och sen skulle jag sätta på radion, då var alla radiokanaler borta. Det har aldrig hänt förut. Kanske finns en förklaring på det, men eftersom allt annat hade hänt under kvällen så börjar man ju fundera.

Jag vet inte ens hur man gör för att få kanalerna tillbaka så det blir dagens problem när jag ska iväg. Martin och jag åker nog ut till mamma idag. Solen skiner och det verkar bli fint så då vill jag vara ute så mycket som möjligt.


Tjingeling på er!


 
 
Jennie

Jennie

8 maj 2009 09:41

Ja det är märkligt när sånt händer. Hon får ta dit en, vad heter dom, en sån som kan tala om vad eller vem det är. Många tror inte på sånt men jag gör det.

http://jtv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jag (Eva)

8 maj 2009 21:02

Jag tror också på det. Det händer alldeles för mycket saker och ting omkring mig hela tiden. Här hemma snurrar glas och krukor så jag är van. Jag blir inte rädd, men ibland undrar man om man är knäpp i huvudet ;).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards