Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Eva - 20 oktober 2008 20:06

Lilla Martin är förkyld :( Han hostar och snörvlar lillstackarn. Vi åkte in till barnakuten i lördagskväll eftersom det rosslade så mycket i hans bröst. Där fick vi vänta i 3 timmar innan vi fick träffa en läkare. Det visade sig att det bara är en vanlig förkylning. Skönt!! Då sitter det inte nere i lungorna i varje fall. Det är ju det man är rädd för när dom är så här små. Första natten vakade vi över honom, Johan tog första passet och jag tog över vid kl. 4. Martin fick andnöd och började att kvälja så det var därför vi ville hålla koll på honom.

I natt har han sovit bättre och kunde ligga bredvid mig i sängen. Jag börjar själv bli förkyld, men jag hoppas det inte bryter ut till en dunder förkylning. Då orkar man ju knappt med sig själv.


Jag var iväg till Carro ikväll och klippte mig och lade i slingor. Så skönt att slippa utväxten. Nu känner man sig lite "snyggare" i håret igen.


Igår var Eva, Fredrik och lilla Tuva hit. Det var jätte kul att träffa dom. Det var ju egentligen meningen att vi skulle till Linda och Peter i lördags och träffas där, men nu blev ju Martin sjuk och vi var tvugna att åka till Akuten med honom. Dom fick komma på egen risk eftersom Martin är sjuk och dom valde att komma. Jag hoppas lilla Tuva klarar sig nu.

Man träffas ju inte så ofta när dom bor i Vikarbyn utanför Rättvik. Det blir bara några ggr per år.

Lilla Tuva är så söt.....!!!


Nu ska jag passa på att göra lite annat, Martin sover för tillfället och då gäller det att passa på :).



Lilla söta Tuva




Sjuk liten Martin

Ovido - Quiz & Flashcards