Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Föräldramöte

Av Eva - 20 augusti 2009 22:53

Jag var på föräldramöte ikväll. Vi pratade om vad klassen ska åka på skolresa någonstans. Dom har inte fått ihop så mycket pengar, men en natt till någon stugby kommer dom nog iväg på. Eleverna ville åka till ett ställe, men då måste alla lägga till 400:- och det var okej för dom föräldrar som var där, men som alltid så är det en del "spån" som aldrig betalar så det går inte. Det får bli ett billigare alternativ. Det är så synd att en del struntar i allt, tex när klassen sålda salamikorvar, då fick vi en tid då vi skulle hämta korvarna, men tror ni alla kom. Nej, dom fick ringa och tjata på en del och det är så tröttsamt. Det är väl dom som aldrig går på mötena heller kan jag tro. Tråkigt att det ska gå ut över klassen bara.

Vi får väl se vart dom hamnar någonstans.


Nu är det dags att tutta kudde.

Natti natti

 
 
Ingen bild

Skånepågen

21 augusti 2009 08:13

Ja så är det, vissa bryr sig inte ett dugg. Men man skall inte förringa tanken att faktiskt några föräldrar kanske inte har råd !

 
Ingen bild

Jag

21 augusti 2009 08:59

Visst kan det vara så pågen, men då ska man också säga till och inte bara hålla med att det är okej att betala. Dom som är värst är väl dom som sålt grejer och sen inte hämtar.........där är inga pengar inblandade.

 
Jempajenny

Jempajenny

21 augusti 2009 22:40

Kan bara hålla med!

Tyvärr kan jag, i egenskap av lärare berätta en del horribla historier om föräldrar som verkligen inte tar sitt ansvar...

http://jempajenny.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards