Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Konstigt fenomen jag får ibland

Av Eva - 20 mars 2009 11:36

Efter 4 koppar kaffe, en sen frukost och en dusch börjar jag känna mig som en människa igen. Ringde mamma, men hon skulle ha städdag idag så det var bara att glömma att åka hem till henne.


Jag får ett konstigt fenomen ibland, helt plötsligt får jag ont på huden någonstans. Det kan dyka upp vart som helst på kroppen, men mest på händer och armar. Det känns som det svider i huden och det gör ont att ha kläder på kroppen. Det blir en yta, upp till en handflatas storlek. För några år sedan pratade jag med mamma om detta och det visade sig att hon får samma sak. Ärftligt kanske??? Hon får mest i ansiktet runt ögat och då värker det som tusan i ögat på henne. När jag duschade upptäckte jag att jag har fått en sådan där öm fläck igen, nu i knävecket och det gjorde skitont när vattnet rann där. Det känns även som jag har en på gång under foten. Vad kan detta vara? Det håller i sig en dag ungefär. Både mamma och jag har prata med läkare om detta, men dom bara skakar på huvudet och vet inte vad det är. Man blir ju aldrig tagen på allvar hos läkare så en sådan här skitsak struntar dom i totalt. Det går ju alltid över.

Ja, ja konstigt är det i varje fall och jag kan inte låta bli att fundera på vad det kan vara. Det måste vara något med nerverna eftersom man knappt kan nudda det ställe som är ömt. Ska söka lite på internet och se om jag hittar någonting.


Tjingeling



 
 
Ingen bild

Sanna

20 mars 2009 12:29

Jag skulle gissa på nervtrådarna som åsamkar dig det här. Det finns en humansjukdom men har tappat namnet som är som ett litet fenomen med din beskrivning. Ovanlig men jag har den på näthinnan. Tror säkert att lite äldre läkare vet vad jag pratar om.

Stackare ser inte våren likadan ut hos dig!? Fast idag är det mulet här igen och solen lyser med sin frånvaro...hihi..

Trevlig helg Eva och ha det gott.
Kram//Sanna

 
Eva

Eva

20 mars 2009 14:28

Sanna, ja det är säkert nervtrådarna som spökar, men det skulle vara intressant att få veta vad det heter.
Snart ser det nog likadant ut här hos oss, får bara solen värma några dagar till så försvinner nog den sista snön :).

Du får också ha en trevlig helg.
Kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Malin Hedén

Malin Hedén

20 mars 2009 19:01

Så där får jag med??? Jätteläskigt känns det. Svider, bränner, sticker liksom och det kan komma VART SOM HELST? Oftast på armarna eller på magen? Skitmysko?

http://www.malinheden.se

 
Eva

Eva

20 mars 2009 19:38

Malin, ja visst är det mysko? Om jag får det på händerna kan jag få riktigt ont, då är inte bara huden öm, utan det värker som tusan. Något konstigt är det. Håller ditt i en dag ungefär?

Kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards