Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Ha ha ha....måste bara dela med mig.

Av Eva - 17 december 2008 11:13

Utdrag ur en hunds dagbok

07.00 - Tjohoo, en promenad. Det är det bästa som finns!
08.00 - Tjohoo, hundmat. Det är det bästa som finns!
09.00 - Tjohoo, ungarna är uppe. Det är det bästa som finns!
12.00 - Tjohoo, leka i trädgården. Det är det bästa som finns!
14.00 - Tjohoo, åka bilen. Det är det bästa som finns!
15.00 - Tjohoo, ungarna kommer hem. Det är det bästa som finns!
16.00 - Tjohoo, leka med en boll. Det är det bästa som finns!
17.00 - Tjohoo, matte och husse kommer hem. Det är det bästa som finns!
18.00 - Tjohoo, hundmat. Det är det bästa som finns!
20.00 - Tjohoo, bli kliad på magen i soffan. Det är det bästa som finns!
22.00 - Tjohoo, sova i mattes och husses säng. Det är det bästa som finns!


En paranoid katts dagbok

783:e dagen i fångenskap... 

Måndag
Mina tillfångatagare retar mig alltjämt med små bisarra dinglande saker. De äter överdådiga måltider med färskt kött medan jag är tvingad att knapra på billigt torrfoder för att inte försvagas. Det enda som håller hoppet uppe är tanken på flykt, och tillfredställelsen att ibland få förstöra en eller annan möbel. Imorgon kanske jag äter en krukväxt till. 

Tisdag
Idag lyckades jag nästan med mitt mordförsök genom att sno runt fötterna på mina fångvaktare; ska testa det överst i trappan nästa gång. I ett försök att äckla och väcka avsmak hos dessa avskyvärda tyranner kräktes jag återigen i deras favoritfåtölj; måste testa det i deras säng. 

Onsdag
Sov hela dagen så att jag orkade irritera fångvaktarna och beröva dem sömnen genom oavbrutet jamande efter mat under de mest okristliga timmarna på natten. 

Torsdag
Bet huvudet av en mus och gav diktatorerna resten av liket i ett försök att få dem att förstå vad jag är kapabel till, samt sätta skräck i dem. De bara gullade och kuttrade och gick på om vilken duktig liten kisse jag är. Hmm, saker och ting funkar inte enligt planerna... 

Fredag
Nu har jag verkligen kommit till insikt om vilka sadister de är. Jag tvingades genomgå vattentortyr utan någon som helst anledning. Dessutom ingick denna gång en brännande, skummande kemisk substans som kallas "schampoo". Vilka sjuka hjärnor hittar på sådana vätskor? Min enda tröst är den lilla biten av en tumme som fortfarande sitter fast mellan mina tänder. 

Lördag
Mina fångvaktare hade någon slags samling med sina medbrottslingar. Jag fick sitta isolerad under hela sammankomsten. Jag kunde dock höra oljudet och känna stanken av glascylindrarna de kallar "öl". Dessutom, vilket inte är helt oviktigt, råkade jag höra att min nuvarande isolering berodde på något jag är, nämligen "allergiframkallande". Jag måste ta reda på vad det är och hur jag kan använda det till min fördel. 

Söndag
Jag är övertygad om att de andra fångarna är förtryckarnas lakejer och kanske tjallare. Hunden blir regelbunden utsläppt och han återvänder alltid glatt. Han har uppenbarligen inte allt förstånd i behåll. Fågeln å andra sidan är utan tvekan angivare. Han har lärt sig tillfångatagarnas förskräckliga tungomål och talar med dem regelbundet. Jag är säker på att han rapporterar min minsta rörelse. Eftersom han för närvarande är placerad i den metalliska trådlådan är han trygg. Men jag kan vänta; det är bara en fråga om tid... 

 
 
Ingen bild

Eva.M

17 december 2008 11:41

Heeeelt underbar! Jag skrattar så jag håller på att kissa på mig :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Skapa flashcards