Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Snart en ny vecka....

Av Eva - 7 december 2008 21:56

Igår kväll var vi till Peter och Linda och hälsade på. Där var det full fart, ja i varje fall på dom två minsta barnen :). Dom har 5 barn, 3 tjejer och 2 små killar. Michelle och Emelie är jämngamla, men tror ni dom pratade med varandra, nix, det är jätte farligt. Jag förstår mig inte på dagens ungdomar, dom sitter och chattar med varandra på datorn, men sen när dom träffas så vet dom inte hur man för ett samtal .... :). Vart är vi på väg?

Dom var iväg och hyrde en videofilm och sen satt dom och tittade på den i sovrummet. Elin var också inne och tittade, men när filmen var slut så kom hon ut och sa att Michelle och Emelie var tråkiga, det var myrornas krig på teven och så låg dom på sängen och smsade. Ej med varandra ;).

Ja dom är roliga dom.

Små killarna Jonathan och Sebastian är världens charmtroll. Sebastian har så fina korkskruvar. Tänk om en annan kunde ha fått sånt hår.

Han lär säkert vara jätte arg på håret när han kommer upp i tonåren.

Det var väldigt trevligt att träffa dom eftersom vi inte ses så ofta så vi ska försöka träffas i mellandagarna igen.

Vi kan kanske sova kvar i deras husvagn någon gång när Martin är lite större så att någon av oss slipper köra. Jag var chaufför igår så Johan fick ta sig några öl, men det hade varit gott med ett glas vin.


Idag var vi och firade min lillebror som fyller 29 år. Han fick en trådslös mus av oss, han har ju en sån där jätte platt teve på 50 tum och ibland kopplar han in sin dator till den och då vill han kunna sitta i soffan och styra datorn därifrån.

Martin tyckte det var jätte spännande med så stor teve och Johan sa att vi nu nästan var tvugna att skaffa en sån för Martins skull ;).

Kanske när vi flyttar ifrån denna trånga lägenhet, har inte ens en så stor yta på någon vägg i vårt lilla vardagsrum.

Det gäller att ha stort vardagsrum då för annars blir det som om man är på bio och sitter längst fram, man får vrida huvudet för att kunna läsa texten. Det vore snyggt.


I morgon ska jag försöka sova så mycket jag kan för det känns som jag har mycket sömn att ta igen. Jag är trött jämt. Det är nästan så jag somnar i soffan på nätterna när jag är upp med Martin. Jag är så tacksam att han bara vaknar en gång per natt, mer skulle jag inte klara av. Jag blir som ett monster om jag inte får sova :).

Typsikt nog tar Martin bara sk. "power naps" på dagarna och sen är det full fart. Jag är glad om han sover 15-30 min per gång.

Det verkar som han inte behöver så mycket sömn på dagarna. När man läser i böcker om hur mycket och hur länge små barn sover så skrattar både jag och Johan, det stämmer ju inte alls. Måste vara tryckfel i böckerna ;).

Ja ja, huvudsaken han sover på natten, sen får man ta dagarna som dom är.


I måndags vägde dom och mätte Martin när han var hos läkaren, oj, oj, oj säger jag bara. Han vägde då 6640 g och var 60,5 cm lång. Snacka om att han växer. Hoppas han stannar av snart för jag orkar inte bära honom  längre "smile".


Kolla in kinderna...man vill bara klämma på dom =)


Super söta Jonathan


Charmtrollet Sebastian med dom söta korkskruvarna






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards