Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 13 september 2008

Hämtat barnvagnen........

Av Eva - 13 september 2008 10:34

Igår skulle vi hämta vår barnvagn, en khaki färgad Brio Happy sittvagn med brun hårdlift. Med våran vanliga otur (blir alltid fel på något vad vi än köper) så hade det blivit beställt en brun liggdel istället för en hårdlift som ska ligga i sittvagnen. Typiskt! Liggdelen är fin den också, men tanken var att vi lättare skulle kunna bära hårdliften upp för trappen eftersom vi bor på andra våningen. Där stod vi, jag såg ju direkt att den vagnen inte går in i min bil eftersom den blir större med liggdelen. Vi beställde vagnen redan i maj och då ville jag ha en brun sittvagn med khaikfärgad hårdlift, men hårdliften fanns inte i khaki så då ändrade vi och tog en khakifärgad sittdel med brun hårdlift istället. Hon som sedan knappade in beställningen måste ha gjort helt galet. Jag tycktei och för sig att priset blev ganska högt, men tänkte inte så mycket mer på det eftersom det är svärmor och svärfar som betalar vagnen :). Dom på Barnenes Hus ringde till ett annat ställe och kors i taket, det fanns en brun hårdlift hemma. Förhoppningsvis kommer den i mitten på nästa vecka. Puh...då kunde jag andas ut igen.

Brio tillverkar inte denna modell längre eftersom dom precis har lanserat sina nya färger för 2009, så hos Brio fanns den inte heller.

Nu blev vagnen 600:- billigare eftersom hårdliften kostar mindre än liggdelen. I Volvon går vagnen in, men värre var det i Saaben. Det går om man tar bort två hjul. Johan vill gärna åka sin Volvo och jag vill gärna åka min Saab så vi får väl se hur vi gör. Vi måste montera bort airbagen i den bil jag kommer åka mest så att babyskyddet kan sitta i passagerarsätet. Vi har en Acta Graco med bas, problemet är att vi skulle vilja ha en till bas, men det kan ju bli svårt att få tag i.


Igår jobbade jag min sista dag. Tänk vad konstigt det kändes att gå därifrån. Man har ändå varit där i 12 år och helt plötsligt ska jag vara ledig i 1 år....märklig känsla. I och för sig så kommer jag att gå dit ganska ofta ändå, kan ju inte missa sushin varannan torsdag + att jag måste hjälpa Karin att komma igång.


Så här ser vagnen ut som sittvagn.

Brio

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards